Media

Radiosporten + Dressyr = Humor!

Idag har jag fått skratta, och inte så lite heller!

När jag åkte för att hämta upp syrran så red Sveriges första ryttare i laget, och eftersom jag inte var hemma (obviously) så tänkte jag att det vore ju bra om man kunde höra det på radio istället, om inte annat kanske man skulle få veta resultatet.

Men jodå, de sände live från ritten. Första intrycket var att dressyr måste vara den minst radiosportsvänliga sporten ever, men allt eftersom jag lyssnade så fick jag höra fler och fler intressanta uttryck. Ett gott skratt, och jag ville såklart höra hur det gick för de två andra ryttarna med, så jag fortsatte lyssna. Jag plockade upp lillasyster och vi åkte mot DollarStore. Precis när vi parkerade så var det dags för näste svensk. Både syrran och jag skrattade, radiokommentatorn kom igång mer och mer. ”Han är som en falk – fast inte lika snabb” var en fin replik tyckte vi.

Vi fortsatte sedan vår lilla resa ut mot Indal. Strax efter Bergsåker så var det dags för Patrik Kittels ritt. ”Nu kommer han in i passagen, där hästen står på samma ställe och trampar hårt ner mot marken, ungefär som om den krossar ägg”, var en beskrivning. ”Han flyter fram som en porlande alpbäck”, var en annan. Den bästa var nog ändå när kommentatorn (från radiosporten alltså, inte expertkommentatorn) sa; ”Och här kommer bytena i vartannat… Scandic tittar ner på sina ben och tänker ‘Här kommer höger hov, här kommer vänster hov’ ”. Hahahhahah jag dog!

På torsdag är det dags för den individuella dressyren, och lita på att jag ska försöka höra den på radio om det är samma kommentator då med! Humor!

Säg mig vad du tänker om detta

