500 bilder senare

Det här blev ju en riktig kalasdag. Inte riktigt vädermässigt, som många hade förutspått och hoppats på, men klart godkänt ändå. Man kan ju inte klaga så länge det inte regnar liksom!

Mamma ringde i förmiddags och frågade om jag ville följa med henne, syrran och Eve på stan för någon slags fika-lunch. Det lät ju trevligt så jag hakade på. Vi åt på Waynes, en mozarella-pesto-tomat-toast satt alldeles rätt i magen. Yummie.

Någon timme senare sammanstrålade jag med Fanny vid Selångers kyrkoruin för lite photoshoot. Alldeles lagom väder och lagomt med sol tycker jag, det var väldigt trevligt. Hon är hemskt vacker den där Fanny, så jag är rätt övertygad om att något kort måste ha blivit bra. Varför jag bara skriver något istället för några har ingenting med motivet att göra, utan med fotografen. Att fota med enbart manuellt fokus var en utmaning kan jag tala om, mycket svårare än att använda autofokus. Jag konstaterar att jag gillar autofokus MYCKET bättre.

Nu är jag trött i fötterna. Och trött hela jag med, faktiskt. Men nu är hunden rastad och klar, så nu kan jag slappa några timmar tills han ska ut nästa gång. Och slappandet kommer till stor del bestå av att gå igenom bilderna från dagen. Spännande!

2 thoughts on “500 bilder senare

Säg mig vad du tänker om detta

