Bloggutmaningar och nöjen

Blogglista – Dag 8

Tio saker jag vill göra innan jag dör.

Det här inlägget var skitsvårt att skriva. Det finns massa saker jag vill göra innan jag dör, men det mesta känns som varianter på samma sak. Resa, till exempel. Det känns fånigt att ta med 10 olika resmål jag vill se, när själva grundtanken är just att resa. Men jag har riktigt svårt att komma på 10 helt olika saker som är oberoende av varandra.

Okej. Det blir lite smått och gott, och det är inte i någon speciell ordning:

  1. Resa. Jag vill bila omkring i USA. Jag vill se Colosseum, Frihetsgudinnan, Stonhenge, Kinesiska muren, Ground Zero, pyramiderna, treriksröset. Jag vill köra på Autobahn. Jag vill åka trollstigen.
  2. Få en överraskningsfest tillägnad mig! :P
  3. Bli riktigt duktig på att fota – både människor och djur och natur/vyer (självklart fota även ovanstående resmål)
  4. Lära mig teckenspråk
  5. Äga min egen häst
  6. Se vilda djur på safari (inte på djurpark, fast det vill jag iofs också göra, gå på djurpark alltså)
  7. Rida på en elefant
  8. Tatuera mig
  9. Bilda familj (låter fånigt, men ni fattar säkert vad jag menar).
  10. Ta MC-kort

.

Här är resten ni har att se fram emot:

Dag 1 – En bild på dig och 10 sanningar om dig själv
Dag 2 – Din värsta fobi
Dag 3 – En bild på dig och en vän
Dag 4 – En bild på en familjemedlem
Dag 5 – En bild av en plats du varit på
Dag 6 – Ett spel du ofta spelar
Dag 7 – En bild på dig för 1 år sedan eller mer
Dag 8 – 10 saker du vill göra innan du dör
Dag 9 – En bild på ditt rum
Dag 10 –Ett starkt minne
Dag 11 –Saker som får mig gråta och le
Dag 12 – Något du hissar och något du dissar
Dag 13 – Något i världen som du vill förändra
Dag 14 – Såhär vill jag ha mitt liv
Dag 15 – En inspirerande bild för dig
Dag 16 – Meningen bakom ditt bloggnamn
Dag 17 – Ditt favoritgodis
Dag 18 – Tre saker som skrämmer dig
Dag 19 – Vad du gillar/ogillar med dig
Dag 20 – En bild på dig som liten
Dag 21 – Varför du började blogga
Dag 22 – Ditt drömhår
Dag 23 – Ditt favorit nagellack
Dag 24 – En bild du ritat
Dag 25 – Dina framtids drömmar
Dag 26 – En bild på någon som har inspirerat dig
Dag 27 – Fem bilder som beskriver vad du har gjort idag
Dag 28 – En konstig vana du har
Dag 29 – Din mobiltelefon
Dag 30 – En videoblogg

One thought on “Blogglista – Dag 8

  1. Jag vet ett superenkelt sätt att lära sig teckenspråk och som inte kostar ngt . Bara att höra av dig till mor min så kan hon undervisa dig upp till gymnasienivå om du har tid över . Hade gärna gjort det själv , men jag är typ fast här på Irland :-)

Säg mig vad du tänker om detta

