Allmänt

Drömmar

Den här natten har varit orolig och fylld med underliga drömmar…

– Jag drömde att århundradets storm drog in över Sverige. På morgonen (när det fortfarande stormade) så var det någon slags artikelserie i någon okänd tidning där människor som överlevt berättade vad de hade förlorat. Min vän Maria S var en av dem; ”Jag överlevde, men min brunn förlorade sitt plåttak.” Konstigt nog var det fler som på samma fråga berättade om saker som tappat sitt plåttak.

– Jag skulle berätta för en person om min kamera, men jag hade helt tappat rösten. Bara små väsningar kom fram, och han tyckte att det var väldigt underhållande. Han bad mig därför berätta om flera andra saker med, bland annat hur jag håller ridlektion och hur jag skulle gå tillväga för att sätta koppel på en fluga. Han var blond, hade rakat hår på sidan av huvudet men långt mittupppå. Som en slags liggande tuppkam. Han var lång, vältränad och mkt snygg!

– Jag körde raggarbil i Umeå med mamma som passagerare. Jag vet inte vart vi skulle, men jag körde vilse som vanligt, det gör jag alltid i Umeå. Vi hamnade på en gångväg som ledde till en gårdsplan, men när vi skulle vända så var vägen blockerad. Den enda vägen ut var förbi ett gång nazister som hade gårdsfest. De var dock väldigt trevliga och bjöd på korv när vi passerade.

– Jag var på något slags event där man skulle övernatta. Det hade dock blivit fel i rumsutdelningen, så jag fick dela säng med fem andra personer. Den ena var den blonda killen sedan tidigare, även här hade jag ingen röst. Övriga personer var okända, vet inte ens vad det var för kön på dem, men en av dem hatade mig. Verkligen hatade. Det var som att jag representerade allt som var dåligt med världen. Plus att jag ju är fet, det provocerar alltid någon. H-n försökte få de andra människorna att rösta om att jag borde åka hem igen, jag fick inte veta resultatet dock.

– Sedan drömde jag om en sån där han. En sån där han som man vill ha mer uppmärksamhet av. På det romantiska viset. Det framgick dock klart i drömmen att det var en sån där ”Never gonna happen”-grej, och jag var så ledsen. Det första som dök upp i mina tankar när jag vaknade strax därefter var texten;

”Never make somebody a priority if they only make you an option.”

Det ligger något i det.
Skumma drömmar indeed…

Postat med WordPress för Android

Säg mig vad du tänker om detta

