Vardagen

Selektivt minne

Jag tycker att det är ganska fantastiskt att jag, efter att inte ha använt ICQ på en sisådär 10-12 år eller nåt, fortfarande kan mitt ICQ-nummer, utan att ens behöva fundera. 29227483. Även att jag kommer ihåg vissa telefonnummer och födelsedagar på gamla klasskompisar från grundskolan. Deras hem-telefonnummer som de hade på den tiden alltså. Okej, inte jättemånga av dem, men ändå!

Sen att man måste tänka efter både en och två gånger för att komma ihåg pinkoden till bankdosan, det känns ju lite onödigt…

4 thoughts on “Selektivt minne

  1. 951665. Minns det fortfarande trots att jag inte använt det sen omkring 2007. Fortfarande lite stolt över att ha ett nummer som var under miljonen, jag skaffade det precis innan den stora anstormningen av nya användare, och innan AOL köpte ICQ och införlivade sina användare i systemet.

  2. 6129662, Varför kan man det? Var man tvungen att ge numret till sina kompisar för att kunna ha dem som ICQ-vänner?

    1. Haha alla kan sina nummer :P
      Mja man använde sig väl av det när man loggade in tror jag. Det gick ju att söka på namn och städer på ICQ så det var ju inte bara för att kunna lägga till folk, även om det väl underlättade om man hade varandras nummer!
      Tror jag, iaf!

Säg mig vad du tänker om detta

