Samma miss igen!

Hur lyckas jag alltid?

Jag har börjat få lite bättre ordning på rutinerna i mitt liv, tro det eller ej. Det handlar mest om matintag. Men den senaste tiden så lyckas jag alltid med konststycket att bli totalt SKITHUNGRIG precis i samma stund som jag tänker att ”Nu är det nog dags att ta promenaden med Lillebror”.

Problemet med det är;

1) Om jag fixar mat och äter först så blir han ibland (sällan dock) rastlös, och när jag väl ätit klart är man liksom för mat-stinn för att orka gå någon vettig promenad. Man liksom vaggar fram pingvin-style, vilket inte imponerar på någon* hund.

2) Går ju ut med honom först, när jag redan är sådär totalt skithungrig, då blir jag yr och vinglig och illamående och yrslig och sådär så det nästan känns som man ska svimma. Då tar man sig fram i rätt långsamt mak, allmänt oinspirerad, och det imponerar inte heller på någon* hund.

(*= Lillebror)

Btw, jag har fotat med låneobjektivet idag! Faktiskt ganska nöjd ska jag säga! Det var kul, men mina handleder kommer strejka imorn, I can feel it. Smakprov här, more to come later!

Säg mig vad du tänker om detta

