Hälsan

En vecka till DBT-start

Fick kallelsen idag; nästa tisdag kör färdighetsgruppen i dbt:n igång igen. Lite nervöst eftersom det, såvitt jag förstått det, är en helt ny grupp. Eventuellt var det någon från vår förra grupp som också kommer fortsätta, men annars blir det nytt folk. Som tur är så kommer en av ledarna att vara densamma som från vår grupp, så det känns ju tryggt.

Puh.

Idag är med andra den sista någorlunda känslomässigt lugna tisdagen på ett tag framöver då. DBT:n har en förmåga att bli något slags känslomässigt ”Hela havet stormar” för min del, men det är nyttigt. Det ger mig mycket att tänka på, mycket att förhålla mig till. Det är stundvis tungt, men i slutändan nyttigt. Tycker ändå jag har kommit rätt långt sen jag började med dbt, så jag klagar inte.

Jag ser fram emot starten. Även fast jag mer eller mindre är skitnervös!

2 thoughts on “En vecka till DBT-start

  1. som du skrivit innan mår du ju överlag något bättre nu också (och du skriver här att du kommit långt) så kanske den här starten blir lite lättare än förut också

    1. Jo och nu vet jag ju dessutom vad det handlar om. Tror det hade blivit större omställning om det dessutom hade varit en annan ledare, men jag vet ju redan hur denna ”funkar” så det kommer säkert gå bra :)

Säg mig vad du tänker om detta

