Vecka 33 – Det bästa rådet jag fått!

· Det här borde alla veta · Sex- och relationstips  · Vad jag önskar att jag hade vetat  · Tekniker och varianter  · Visdomsord  · Uppenbarelser  · Nya erfarenheter  · Bryta dåliga mönster/vanor  ·

Vem gav rådet? Hur förändrade det din situation? Var det något du ville förändra eller var det mer en “kul grej”? Har du gett någon annan ett fantastiskt bra råd eller tips? Dela med dig!

– Vecka 6

Jag tänkte dela med mig av ett smart råd som jag säkert inte är ensam om att ha fått, men det är faktiskt ett råd som jag inte riktigt lyckas ”sätta i verket” fullt ut. Nämligen detta;

Berätta och/eller visa vad du gillar. Hur du vill ha det. Vad som funkar för dig. Hur hårt eller hur löst, eller olika tekniker. Ingen kan läsa tankar, varken tjejer eller killar. Oavsett man är oskuld eller om man sexat loss i 20 år så kan man behöva en lite fingervisning om vad som funkar, framförallt om det handlar om en helt ny partner.

Det här rådet är svårt för mig. Jag har otroligt svårt att kommunicera under sex, vilket leder till att jag inte kan berätta vad jag gillar eller hur jag vill ha det. Däremot har jag lärt mig att man kan kommunicera på andra sätt än med ord, nämligen genom att leda sin partner rent fysiskt. Kanske genom att lägga min hand ovanpå hans. Röra mig på något speciellt sätt. Demonstrera, helt enkelt. Men, jag vet ju förstås inte om det tolkas som ”en hjälpande hand” eller ”du är hopplös, jag gör det själv”. Förhoppningsvis det tidigare! Sedan kan man ju även visa vad som funkar genom läten, men för allt i världen – fejka inte läten ”bara för att”. Jag tror inte det är riktigt rätt väg att gå. Men om man är en person som låter så kanske man kan vara lite ”extra tydlig”, jag vet inte. Jag bara spekulerar.

Lite hand i hand med ovanstående råd kan jag ju följa upp med ett annat;

Försök att inte ta det som illa menad kritik om du får tips och råd.

Väldigt få gånger har jag fått uttalade kommentarer om ”gör så här istället” medan man gör the nasty med någon. De gånger som de hänt så har jag sett det som något positivt, det har gett mig en bättre chans att göra det skönt för min partner. Alla är olika och olika saker funkar mer eller mindre bra på olika personer. Det jag däremot har lite svårt för är om personen påpekar något i efterskott. Alltså precis efter eller något tag senare. I stil med ”Nästa gång kan du tänka på…” eller ”Glöm inte bort att man kan göra så med” eller nåt liknande. Då tar jag det nog på ett sämre sätt, mer som ”Det hade varit bättre om du […]” istället för ”Gör så här så blir det bättre”.

Förstår ni vad jag menar eller snurrar jag in mig i orden? Jag menar egentligen bara att jag faktiskt hellre vill ha tipsen medan man håller på, istället för i efterskott. Samtidigt är det ju alltid intressant med tips, råd och tankar kring njutning, men jag vill ju kunna sätta igång och öva medan infon är färskt i minne!

Varsågod för tips!

Något som kanske inte vem som helst gillar, medan andra tycker att det är det göttigaste av det gottiga… Berätta vad du gillar!

One thought on “Vecka 33 – Det bästa rådet jag fått!

  1. Pingback: V. 33 – Det bästa rådet jag fått! « Vecka 6

Säg mig vad du tänker om detta

