Musik

It’s hard to dance with the devil on your back

Vissa låtar som jag hör ger mig en stark önskan att sjunga. Inte bara sjunga för mig själv i min ensamhet, utan göra det ordentligt, spela in och ha som en ”riktig” låt. Låtarna som jag förälskar mig i har oftast samma stuk. Antingen brukar det vara någon slags powerballad, eller så brukar det kunna vara någon halvakustisk variant med fina stämmor.

Vissa är alldeles för komplicerade för att jag ens skulle våga försöka, men drömma kan man ju alltid göra. Andra är så vackra att känslan är att jag skulle förstöra dem bara av att försöka. Men önskningen finns ändå kvar där i bakhuvudet.

Så, jag tänkte dela med mig av några av mina ”önskelåtar”. Sedan kan ni ju själva få gissa hur mkt jag skulle förstöra dem vid ett eventuellt försök… :)

Säg mig vad du tänker om detta

