Dagbok

När det står stilla så står det riktigt stilla

Det har varit stiltje på bloggfronten det senaste. Jag har inte haft något att skriva om, och dessutom har jag inte varit hemma speciellt mycket. Just nu vet jag knappt vilken dag det är och vad jag har gjort de senaste dagarna. Jag är trött.

Igår hade jag en dålig dag. Jag var sur och på dåligt humör, småsaker gick fel till höger och vänster. Störande. På eftermiddagen kom dock finevän på blixtvisit och det piggar ju alltid upp. Men förutom det kan jag inte påminna mig om att jag gjorde något som helst vettigt igår. Jag tänkte ju som sagt fota lite men minneskortet blev kvar hemma. Nu är iaf kamerabatteriet laddat, minneskortet tömt och isatt i kameran, och jag är redo för nästa gång ”inspirationen” anfaller mig.

Idag har varit en bättre dag, även om jag har varit sjuuuuukt trött. Idag har jag nämligen varit barnvakt. Inte hela dagen dock, bara några få timmar. Hade beställt telefonväckning imorse för att vara på säkra sidan, så kring 6.40 var det dags att vakna. Det är INTE min tid på dygnet kan vi slå fast.

Men barnvakteriet gick bra iaf. Eve är ju världens snällaste så det brukar inte vara några större problem (peppar peppar). När syrran slutat jobba så mötte jag upp henne på stan, hon fick passa Eve och Lillebror en kort stund medan jag inväntade en buss norrifrån som bland annat kom lastat med mitt objektiv. Whii! Känns konstigt lyxigt att, även om det bara är tillfälligt, ha tre objektiv att välja mellan. Fränt. Hur som helst, efteråt fick syrran övningsköra ut till Njurunda. Niklas skulle skriva på några papper, vi blev kvar där ett tag så att han fick umgås med Eve, men sedan åkte vi tillbaka till stan igen.

 

Jag lämnade Emma och Eve till sitt öde och åkte hem. Kan säga att jag stupade i säng ganska snart efter att jag och hund kommit in från hettan utanför. Tvärsomnade. Sov stenhårt. Vet inte hur länge dock, kanske 2-2,5 timmar eller något sådant. Vaknade, för andra gången på samma dag, av att finevän ringde, fast denna gång hade jag inte beställt väckning. Tur att han ringde ändå, annars vet jag inte hur länge jag hade sovit.

Kvällen bestod sedan av födelsedagsfirande av fina mami. Jag och syrran åkte dit, blev bjudna på god tårta och trevlig sällskap. En fin kväll, helt klart.

Imorn är det dags för affektiva igen. Jag ska dessutom prata med sjukskrivningskoordinatorn eftersom jag fortfarande inte fått tag på min kontaktperson på FK, vilket innebär att jag fortfarande inte kan börja arbetsträna. Helgen i övrigt blir nog relativt lugn. Jag kommer säkerligen gå minst en gång på Selånger Marknad, för vad är väl en marknadshelg utan ett strump-köp? Haha, jag blev faktiskt lite peppad bara av att läsa inlägget från förra året. Strumpor! ♥ (Japp, jag är uppenbarligen inte helt frisk i mitt huvud). Annars vet jag inte. Det var egentligen tänkt att LB skulle vara hos moster i helgen, men nu blev det inte så pga annat.

Meeeeeen nu ska jag sova. Klockan 11 imorn ska känslorna vändas ut och in igen, så det är väl bäst att försöka sova en stund innan dess.

Goodnight sweethearts.

Säg mig vad du tänker om detta

