It might be a Hallelulja-moment!

Jag satt som vanligt och läste lite bloggar i godan ro igårkväll. En bloggare söderöver-ifrån hade lagt upp bilder från en hopptävling som varit i helgen, och jag kom att tänka på att jag ju kunde undersöka om det inte finns några tävlingar här i distriktet den närmsta tiden.

DET GÖR DET!

Nu i helgen så är det lokal/regional/nationell hopptävling för ponny (lördag) och häst (söndag), utomhus, och enligt yr.nu så ser det ut att bli en eventuellt molnig men relativt regnfri helg! Åh men fattar ni hur awesome detta skulle kunna bli? Jag skulle ju i så fall kunna få möjlighet att testa 300mm-objektivet på en hästtävling :D Yaaaay! Glad tjej kan man säga, skapligt taggad! Nu är det bara att hålla tummen för vettigt väder så kommer det här nog bli en finemangig hästhelg.

Tror iofs helgen kommer bli bra annars med, veckan med för den delen. På torsdag fyller jag år (yay!) så på kvällen har jag bjudit hit tjejerna på lite födelsedagsfika. Fredagen blir lugn skulle jag gissa, och sedan blir det förhoppningsvis hästerier på lördag och/eller söndag. Dessutom är det tänkt att vi ska åka ut till moster Lenas stuga på lördag och fira min och kusin Claras födelsedagar sådär lite i efterskott. Jag hoppas kunna ta med mig Lillebror då också, för jag tror han har lite Hellyabstinens faktiskt! Men men, det visar sig. Hur som helst så tror och hoppas jag på en riktigt bra helg.

Nu ska jag däremot försöka vakna till liv och sedan bege mig iväg till veckans gruppträff på affektiva.

Auf wiederhören!
(Till Joanna: Det betyder typ ”Vi hörs!” ;)  )

8 thoughts on “It might be a Hallelulja-moment!

Säg mig vad du tänker om detta

