Dagbok

En fin-fin födelsedag

Först och främst; tack alla som grattade mig igår! Det är helt galet vad många gratulationer man får via Facebook. Inte svårt att förstå varför förstås, man blir ju påmind om vänners födelsedagar oavsett man är nära vän eller avlägsna bekanta. Hur som helst så är det riktigt roligt och alla gratulationer uppskattas väldigt mkt!

Jag hade en bra födelsedag iaf. Dagen ägnades åt diverse städning, bakning och tårtfixande och på kvällen hade jag lite besök. Joanna, Emmo och Therese var här, och lite senare kom även lillasyster förbi. Av tjejerna (och Madde med, som tyvärr inte kunde komma) fick jag presentkort på NetOnNet inför kommande objektiv-köp, och av syrran fick jag böckerna ”Saker min son behöver veta om världen” och ”En man som heter Ove”. Vissa bloggläsare känner säkerligen igen titlarna, det är ju nämligen Café-bloggaren Fredrik Backmans nyutkomna böcker. Awesome! De är dessutom signerade, vilket är ännu lite fräsigare. Mina böcker är signerade enligt bilderna 2 och 4 i Backmans blogginlägg, vilket är lite extra kul eftersom jag har en ”Blackboard” i köket där jag skrivit just ”Ta ingen skit!”. Det gjorde jag alltså för drygt tre år sedan, när jag flyttade hit. Så det var passande att jag fick just den signeringen :) Finevän har förresten också gett mig en present, nämligen ett bidrag till kommande objektivinköp. Gulle! ♥

Så tack kära vänner och kära syster, för mycket uppskattade presenter!

För övrigt så verkade både tårtan och morotskakan uppskattas! Tyckte själv att det blev gott med, så det är väl ett betyg gott som något. Jag kan när jag vill!

Säg mig vad du tänker om detta

