Vecka 6

Vecka 35 – Fantasier

Fantasier  ·  Drömmar och förhoppningar  ·  Att förverkliga eller behålla som fantasier  ·  Dela med sig till sin partner?  ·  Fantasier gone wrong  ·  Att fantisera om det som är tabu  ·  Att reagera “negativt” när partnern berättar om en fantasi  ·  Att fantisera om någon annan än sin partner  ·  Dagdrömmar  ·  Inspiration  ·  Var kommer fantasierna ifrån?

– Vecka 6

Vi snackar alltså snuskfantasier nu, bara så ni vet. Så ni inte tror att jag menar vanliga dagdrömmerifantasier.

Jag fantiserar inte om specifika personer. Okej det händer, men det är väldigt ovanligt, och i så fall handlar det om någon som jag har någon slags speciell relation till (alternativt någon som är SJUKT bra på sin sak). Så nej, jag fantiserar i regel inte om personer. Det spelar ingen roll om jag fantiserar om något jag varit med om eller något jag vill vara med om, jag fantiserar alltid om själva situationen. Eventuella övrigt medverkande i fantasin är så gott som alltid identitetslösa.

Detta innebär då även att jag inte fantiserar om ”snygga” personer jag sett eller träffat, kändisar, bekanta och så vidare. Kanske är de med, undermedvetet, men såvitt jag är medveten om så vet jag inte vem jag fantiserar om.

Ingen regel utan undantag förstås. Om en faktisk person snirklar sig in i mina fantasier så handlar det oftast inte bara om en eller två fantasi-tillfällen. Nej, då handlar det om mer eller mindre konstant deltagande. Det är inte så ofta detta händer, eller rättare sagt, det är inte med så många olika personer det händer. Det handlar då, som jag skrev tidigare, oftast om en person som jag har någon slags speciell relation till, en partner till exempel, eller en kille som verkligen gjort ett intryck (lite sådär småkär/förälskad ungefär), eller så handlar det om en person som ”skiljt sig från mängden”, på ett positivt sätt förstås.

Faktum är, att jag är ganska tacksam över att mina fantasihuvudpersoner oftast är identitetslösa. Det besparar mig bland annat potentiellt pinsamma situationer. Jag menar, tänk att bli tokgenerad av att träffa en person som du fantiserade om natten innan? Akward. Det slipper jag. Dessutom är det ganska skönt, när jag har en partner, att inte ens behöva fundera över vem, om någon annan, som jag fantiserat om.

Detta är dock inte något jag reflekterat speciellt mkt över, det bara är så jag funkar. Det händer ju ibland att jag fått frågan från någon jag träffat, om jag fantiserat om honom någon gång. Och ja, det har nog hänt att jag ljugit och sagt ja vid ett sånt tillfälle, dels för att ”vara snäll”, men kanske framförallt för att jag inte varit beredd på frågan och därmed inte haft tid att fundera över det.

Men nu vet jag. Och nu vet ni med.

(Fast för tillfället finns det faktiskt en person som brukar titta förbi i fantasierna. Det Jgillar jag.)

3 thoughts on “Vecka 35 – Fantasier

    1. Nej inte vad jag kan komma på, det är ingenting jag åtminstone lägger märke till. Det är nog mer själva upplevelsen som jag fantiserar om, och då blir oftast personen sekundär på något vis, även om h*n givetvis spelar en stor roll i fantasin! Det är lite svårt att förklara, men nej, jag kan inte komma på att de har några direkta egenskapet (såvida det då inte handlar om en speciell person, men det är som sagt inte det vanligaste).

Säg mig vad du tänker om detta

