Vardagen

Jag kan inte riktigt låta bli

Jag får liksom lite beslutsångest. Beslutsångest, och sedan dåligt samvete.

Nu när jag fyllde år så fick jag ju lite pengar av mina nära och kära. Jag beställde mitt efterlängtade objektiv, men sedan fick jag även lite pengar över. Det där med ”lite” är ju relativt, och då säger magkänslan att jag egentligen borde spara varenda krona. Men sedan börjar det ju klia i shoppingarmen.

Nu ska jag dock inte shoppa något speciellt vad jag kan komma på. Jag är lite sugen på att köpa kläder, men det är inget som känns akut på något vis. Däremot så fick jag ett infall nu och bokade en klipptid. Klockan 14 idag, för att vara exakt. Grejen är att det ju inte var så himla länge sedan jag klippte mig senast, men jag saknar lite att ha håret uppklippt så därför tänkte jag faktiskt UNNA MIG att åka till frisören och göra det.

Det känns lite jobbigt i kroppen att ”slösa pengar” på det, men så är det ju. Man är van att leva på luft och ingenting, så när man då väl har pengar så får man dåligt samvete för minsta lilla utgift som inte räknas som livsnödvändigt. Att klippa håret kan behövas och det kan jag försvara, men att enbart gå dit för att klippa upp håret…? Inte livsnödvändigt, men gud så lyxigt det känns att kunna unna sig en sådan sak.

OBS. Hockey räknas som livsnödvändighet. Så därför blir det SJÄLVKLART en resa till övik den 15:e för att se Modos hemmapremiär.

Aja. Nu ska jag åka till frissan. Hej på ett tag.

Säg mig vad du tänker om detta

