Hälsan

Nackdelen med medhåll

Jag tog upp ett ”problem” idag på färdighetsgruppen. Jag har liksom gått omkring och varit lite småirriterad och då kände jag att jag behövde tips på hur jag skulle gå vidare eller hur jag skulle kunna förhålla mig till det hela på ett annat sätt, eftersom jag kände att jag inte hade ”rätt” att känna som jag gör.

Men jag fick medhåll. Både från ledaren och från övriga deltagare. ”En känsla kan inte vara fel, det handlar mer om hur man väljer att handla på känslan”. Och själv har jag inte, och kommer troligtvis inte heller, ”handla på känslan”.

Problemet är bara att efter att jag fick medhåll, och bekräftelse på att jag visst hade rätt att tänka och känna som jag gör, så har irritationen bara blivit större. Jag tycker inte om att vara irriterad, jag kommer inte göra något aktivt för att lätta på trycket heller, så jag önskar att irritationen bara försvann.

Sjukt störande. Get out of my head!

Säg mig vad du tänker om detta

