Vad ska jag skriva då?

Det kliar i fingrarna på mig att jag vill skriva. När jag var ute och gick med Lillebror för lite drygt en timme sedan så hade jag säkert 10 olika uppslag på vad jag skulle kunna skriva om, men så fort jag kom in i värmen så var det som att alla idéerna bara försvann. Typiskt.

Kan ju försöka sammanfatta helgen istället kanske? (Mina sammanfattningar har ju en förmåga att bli skapligt långa även fast det inte är min mening, så jag får väl rasta fingrarna på detta vis istället då).

Fredag
Min vän J anlände. Vi åt smaskig middag på O’learys, gott som vanligt! Sedan åkte vi hem, hämtade Lillebror, och sedan vidare ut på vischan till en sommarstuga/fiskestuga. Trevlig kväll med trevligt sällskap, jag tror vi kom hem vid tretiden eller nåt sånt.  Då var man hyfsat trött…

Lördag
Upp vid tio-tiden. Tvättstugan var bokad till 11, men eftersom vi skulle på hockey bara några timmar senare så tänkte jag tjuvstarta. Problemet var bara att någon hade börjat tvätta vid 10 i ”min” tvättstuga, så jag tog den andra istället. Hade ju bara en maskin och den är ju ändå klar på en timme så det var inget bekymmer. Passade på att ta morgonpromenaden med LB under tiden maskinen gick med, how smart am I? Gjorde iaf klart med tvätten och strax innan 13 åkte vi iväg till Gärde för lite hockey. Som ni vet så vann ju Modo, awesome!

Efter hockeyn åkte vi och handlade inför kvällen. Åkte hem och lade köttet i marinaden (jag tar inte åt mig äran för det), plockade med oss LB och sedan åkte vi ut till Lubban, till Lena och Tonys stuga. Kvällen var riiiktigt bra. Fullt hus var det med. Lena och Tony (och fina fina Helly) var där förstås, och så Eva, Benny, Joel och Clara, mamma och Leif, pappa och Kerstin, och så Emma, Eve, jag och J. Det blev en ”klassisk” uppdelning med karlarna (minus pappa och Joel) ute på verandan (jag satt också där), och ”kvinnfolket” (plus pappa och Joel då) satt inne. Mkt trevligt! Maten som vi hade med oss var ruggigt god den med. Allt eftersom kvällen gick så droppade folk av, de flesta åkte hem, familjen Sahlin skulle övernatta så de gick och la sig, och sist kvar var jag, J, Lena och Tony, som satt inne i stugan och surrade till tre-tiden. Helly fick en ny tvåbent kompis med… ;) Hemresan gick på ren viljestyrka, för herrejösses så trött jag var. Men som sagt, ruggigt trevlig kväll.

Söndag
Ehh, kan man ha minneslucka fast man var nykter kvällen innan eller?! Klockan var rätt mkt när vi började vara människor igen. Skönt att få sova länge ibland… Dagen var nog rätt slapp annars. Det blev en sväng ner till laxfisket i Bergeforsen, men det var inte så mkt action där. Annars gjorde vi nog inte så himla mkt mer. Handlade lite, åkte hem, åt och kollade på film.

Måndag
Inte så mkt action idag heller. Förmiddagen var lugn, det blev mer film, en trip till Birsta och sedan avsläpp på tågstationen. Efter det åkte jag och hämtade upp Lillebror, och sedan hämtade vi upp Ann-Sofie och Nova i Timrå. Åkte bort till industriområdet och A-S visade upp ett trevligt litet promenadstråk uppe i skogen. Nova har ju energi så det räcker till ungefär 10 hundar, så hon sprang ju runt som ett skållat troll. Lillebror sprang en del han med, fast han var lugnare än vad jag trodde han skulle vara. Nu ikväll har han dock legat utslagen på soffan större delen av kvällen :P Hur som helst så var det trevligt att vara ute o gå och ha någon att surra lite med.

Annars har jag inte gjort så mkt mer ikväll. Jag har haft huvudvärk, så jag har inte varit så motiverad att göra så mycket heller.

Imorgon är det dags för DBT-grupp på Affektiva igen. Jag är inte peppad, men jag har gjort läxan och jag ser fram emot att få hjälp med att ”tolka” den, eller få tips på hur jag hade kunnat göra annorlunda till en annan gång.

Jaha, om man skulle ta och sova då kanske.. Jag har ingen lust att gå och lägga mig ikväll faktiskt. Men det är väl bara att ta sig i kragen och göra det ändå. Krama kudden o sådär. Synd bara att kudden är så dålig på att krama tillbaka…!

Säg mig vad du tänker om detta

