Vardagen

Fortfarande fotosugen

Jag är fortfarande ruggigt fotosugen, men jag vill fota folk. Eller djur. Eller nånting annat roligt, som ett event eller nåt sånt. Tips anyone?

Det var väl jäkla skit att jag inte upptäckte motorsporten förrän i slutet av sommaren. Men men. Kommer fler somrar. Är ändå tokpepp nu på att få hem nya objektivet. Nervös med förstås, för jag har fortfarande känslan i kroppen att jag kanske inte kommer kunna ta bra bilder med det. Men det visar sig väl.

Tänk vad ironiskt det vore om all inspiration och fotosug bara försvann när nyobjektivet kommer? Hemska tanke.

(Halvt sidospår, jag läste på en fotosida om att man kan söka upp brudpar via pastorsexpeditionen eller via bröllopsguiden.se och erbjuda sig att fota gratis, till exempel. Det skulle jag nästan vilja göra, fast jag vet inte om jag skulle våga. Jag skulle dock INTE framstå som någon slags proffsfotograf utan i så fall göra det parallellt med att deras ”anlitade” fotograf också var på plats. Typ. Skulle man våga?)

Säg mig vad du tänker om detta

