Teknik · TV, Serier och Filmer

Något hände med min TV

Jag har en TV i sovrummet. I helgen hände något med den, och nu får jag inte in några tv-kanaler alls på den. Inte en enda. Som den sanna TV-supportaren jag är så är jag ju förstås nyfiken och har mina teorier, men jag är för lat för att göra allt för avancerade undersökningar (så som att byta antennkabel eller prova kabeln in i en annan tv, vem orkar liksom?).

Jag tycker om att kolla på tv innan jag ska sova. Det är sällan eller aldrig som jag har tv:n på när jag faktiskt somnar, men jag gillar att ha den påslagen när jag lägger mig, titta en liten stund, även om det så bara handlar om ett par minuter, och sedan stänger jag av den.

Men nu går ju inte det. Det går fortfarande att se på film o så, jag kopplade in Xboxet till den och det är inga problem. Men jag orkar inte starta en film varje kväll när jag ska sova. Dessutom surrar Xboxet rätt högt så det går ju inte att somna så länge det är på, såvida man inte är galet trött (som i helgen tex, då hade jag nog kunnat sova mig igenom en betongborrning kändes det som).

I-landsproblem, JAG VET, men det stör mig att jag inte får in några kanaler på tv;n! Får nog ägna mig åt lite felsökning i helgen, jag har ändå inget vettigare för mig. Förutom att jag ska tvätta imornkväll, SKITVIKTIGT. Jag har knappt ett enda rent plagg kvar, det är så pass illa att jag inte vill visa mig bland folk längre. Det är akut nu.

Känns för övrigt jävligt stabilt att jag ska upp om fem timmar. Det här med att ha vänt dygnen straffar sig extra mycket sånna här gånger. Illa.

Säg mig vad du tänker om detta

