Är det torsdag snart eller!?

Det känns att det börjar närma sig. Torsdag. Elitseriepremiär. ÄNTLIGEN! Alla klagar på att hösten är här och det börjar bli kallt och så vidare, men jag känner ingen större sorg över det. Det har ju trots allt knappt varit någon sommar i år, utan mer en ovanligt lång transportsträcka mellan vår och höst.

Jag brukar protestera när folk först börjar säga att hösten är här. Mest för att folk gärna börjar säga det i början på augusti, och enligt mig (ja jag vet, jag tänker inte som alla andra alla gånger) så är augusti minsann en sommarmånad. För jag fyller år på sommare! Sådetså. Men nu kan jag utan omsvep erkänna att hösten är här, men det är inget jag är speciellt upprörd över. Visst, kvällarna är blir mörkare allt eftersom, och nätterna blir kallare och kallare (så även dagarna, men än så länge så värmer solen när den är framme). Men det är inte bara negativt att sommaren är på väg bort. Så, här får ni några fler anledningar till varför vi kan glädjas åt hösten.

· No more getingar, myggor och annat skit!
· Snö (okej nu gick jag händelserna i förväg, men skit samma) är betydligt mycket trevligare än regn!
· Elitserien börjar!
· Så småningom slipper vi fotbollen.
· Mörka kvällen är en utmärkt ursäkt för att krypa upp i soffan med en filt, en film, något varmt att dricka och levande ljus. Ännu bättre blir det förstås om man har någon att göra detta tillsammans med, men det är en annan historia.

Ja, det var väl ungefär vad jag kom på just nu. Jag återkommer väl när jag kommer på fler grejer!

Säg mig vad du tänker om detta

