Photoshoot · Teknik

Det här med sönderredigerade bilder

Hej. Jag heter Erika och jag är totalt värdelös när det handlar om bildredigering. Det lilla jag gör med mina bilder gör jag med Picmonkey, och det duger bra för det lilla jag gör.

Men ibland får jag ju nåt ryck och VILL göra nånting mer med bilderna. Men eftersom jag har noll redigeringsskills så känns det mer som att jag förstör bilden. Jag brukar inte tycka om att visa upp före- och efterbilder just av den anledningen, men den här gången tänkte jag göra ett undantag, för jag tror att jag skulle vilja ha någon som gör det åt mig. Hahah. Ja, jag är en lat jävel, bara att inse. Redigering är pillrigt och jag tycker det är mer besvärligt än roligt. Men ändå.

Först kommer här två bilder som är hyfsat lika varandra. När jag tog dem så fick jag känslan av att den gröna bakgrunden, som alltså är ridtältet på Färsta, var mörkare än vad den blev på bild, och då fick jag även känslan av att bilden (bilderna) skulle kunna bli riktigt bra om bakgrunden var ÄNNU mörkare. Så jag försökte lite. Och misslyckades. Och provade med nånting annat. Och misslyckades. Till slut blev det ett halvhjärtat försök med att mixa svart-vitt och färg, och det är alltså det resultatet ni får se längst ner. Så, sönderredigerad och vidrig, eller förstår ni hur jag tänker?

Haha jag tycker bilden nästan blir fulare och fulare ju fler ggr jag tittar på den. Inte motivet alltså, jag gillar motivet. Jag menar redigeringen. Slarvig och fult. Haha nu skäms jag ju! Men aja, den får ligga kvar ändå. Ni får väl berätta för mig hur dålig jag är så kanske jag tar bort den. :P

2 thoughts on “Det här med sönderredigerade bilder

Säg mig vad du tänker om detta

