Bloggande, målgrupper och ansvar

Jag satt och funderade lite på veckans tema på Vecka 6. Förra veckan skrev jag inget, då var temat ”Komma ut”, eller nåt sånt, och jag kunde för mitt liv inte komma på något att skriva. Så därför gjorde jag inte den. Den här veckan är det ju jag som gett tema och då brukar jag oftast inte ha så jättesvårt att komma på något att skriva om. Det har jag egentligen inte nu heller, svårt att komma på något att skriva alltså, men just nu sitter det ändå hårt inne att skriva något.

Rent generellt så har jag inget problem med att min blogg, som är en väldigt blandad blogg, har besökare i olika åldrar och som ”är ute efter” olika saker. Men de senaste dagarna har jag fått en sån enorm skjuts på besöksstatistiken, tack vare en länkning från en av stans hästbloggar. Detta innebär att de flesta, troligtvis, som hittat hit tack vare den länkningen är yngre hästtjejer.

Det känns inte riktigt som att jag vill skriva om fenomenet KK till den publiken. Självklart kan man ju tänka på hur man formulerar sig, vad man tar upp och hur ”grov” man vill vara i sin text, men det tar ändå emot.

Samtidigt vill jag skriva. Jag vill bidra. Jag känner mig så oerhört frustrerad över att Vecka 6 verkar hålla på att dö ut. Det känns otroligt tråkigt. Jag är en av de få som skriver regelbundet, förut var det ju typ jag och Fanny som skrev men sedan övergick hon till att ha lösenordsskyddad blogg och det kan man ju inte säga så mycket om. Min co-driver på Vecka 6 brukar inte heller skriva speciellt ofta, och grejen med Vecka 6 är ju att den är där för att vara inspiration. Blir man inte inspirerad så skriver man inget på temat, och det kan man ju inte heller bråka om. Jag klandrar ingen – det är inte så jag menar. Jag känner mig bara så enormt maktlös. Det känns bara som att vi står och stampar utan att komma någonvart, och stundvis känner jag bara för att lämpa över det på någon annan och göra det till någon annans huvudvärk. Fast vem? Vem vill ta över ett sjunkande skepp liksom?

Så ja, jag vill skriva. Ju fler som skriver desto mer syns vi och då kan vi förhoppningsvis nå ut till ännu fler. Men just nu… Jag börjar hamna i mitt tjuriga humör då jag bara vill skita i det. Konflikt i hjärnan, med andra ord.

Men vi får se. Jag kanske skriver nåt om KK’s ändå nån dag här framöver. Kanske.

2 thoughts on “Bloggande, målgrupper och ansvar

  1. Jag tycker du ska skriva, och gör det då specifikt riktat till yngre tjejer. Om det finns någon grupp som kan behöva höra vettigt, sansat och fördomsfritt om knullkompisfenomenet så är det väl just yngre tjejer?

Säg mig vad du tänker om detta

