Nämen, är DU här?

”Vilken tur att du sa det, jag hade ingen aning. Jag trodde jag var nån annan stans…!”

Jan Bylund, vilken stjärna.

Men ja okej. Den här helgen sprang ju helt och hållet iväg från mig. Fredagskvällen spenderades på Biteline med tjejerna, och tacobuffé är ju alltid gott. Det märks dock VÄLDIGT tydligt att jag är den enda som inte har barn eller har barn på väg, för jag tyckte nog att det var det samtalsämne som det ägnades mest tid till. Förståeligt, förstås, men samtidigt lite tråkigt för mig som inte har något att relatera till eller bidra med. Man känner sig rätt fånig. Men aja, oavsett vilket så har jag grymma vänner ♥ Jag avvek efter maten och åkte hem till jycken, jag var trött och det kändes lika så skönt att sova tidigt.

Sov dåligt dock. Det är som vanligt när jag har ”tidiga” tider att passa. Vid nio på lördagsmorgonen skulle ju klanen (mamma pappa och Leif) komma hit och hjälpa mig flytta lite möbler. Jag var dock vaken redan kring sju-snåret och sedan var det lögn att somna om. De kom hit ganska precis kring nio iaf. Pappa och Leif bar ner soffan, bokhyllan, den ena gamla tv:n och badkaret (!!), medan jag och mamma började med städningen. Pappa och Leif åkte sedan iväg med mina grejer till tippen och sedan hämtade de nya bokhyllan och tv-bänken hos moster Eva. Jag och mamma städade. Jag avvek en sväng vid 11-tiden för att hämta upp en resenär på tågstationen, och vi kom tillbaka i princip samtidigt som pappa och Leif, så de fick lite extra bärhjälp. Snällt minsann! Är dessutom helt klart nöjd med hur det blev här hemma med lite förändringar.

Annars förflöt dagen på som dagar brukar göra. Jag premiärduschade i mitt numera badkarsfria badrum och lite senare åkte vi iväg och spenderade kvällen med grillning och trevligt sällskap i en stuga ut på vischan. När vi kom hem, kring midnatt någon gång, var jag totalt dödstrött. Trots det tog det dock ett tag innan man somnade, som vanligt med andra ord, men sedan sov jag bannemig. Som en klubbad säl.

Söndagen var också rätt slö. Förmiddagen spenderades hemmavid, sedan blev det en sväng till Birsta för att leta fiskespö, och sedan vidare ut till Ängomstjärn för lite fiske. Jag fiskade inte, jag tittade bara på. Det blev iofs ingen fisk heller. (Hade jag fiskat så hade det sääääkert blivit fisk.. höhö!). Vi åkte sedan tillbaka till Birsta igen, och av en slump sprang vi ihop med moster Lena så hon fick gosa lite med LB. Annars hände det inte så mycket mer spännande. Avlämning av gäst, snabbbesök hos mamma och sedan hemma.

And now here we are. Home alone in the zoo och jag ska strax hoppa i säng.

Morgondagen kan bli intressant. Jag ska på möte med AMS och FK på förmiddagen ang arbetsträning, så vi får se hur det går. Efter det ska jag, beroende på väder och lite annat, träffa syster och antingen övningsköra eller fota henne och Eve, eller kanske båda. Vi får se helt enkelt.

Nu ska jag släpa mig till sängen och tokdäcka.

MVH Skittrött.

Säg mig vad du tänker om detta

