Vardagen

Vänta, vad hände nu?

Pappa ringde precis.

– Håll dig beredd för jag kommer snart förbi och då ska vi åka och kolla på en bil.

Bara sådär apropå ingenting. Mer än så vet jag inte. Skeptisk. Nånting säger mig att om någon annan ska välja bil åt mig så blir det nåt jag egentligen inte vill ha. Har ju statistiken emot mig på den sidan kan man säga. Mazdan blev en katastrof, den hade jag i tre veckor innan kylarn sprack och sabbade mer grejer i sin tur. Skroten. Volvon blev kalas, den gillade jag. Sedan blev det silvergolfen som köptes av familjemedlem när jag var nere och jobbade på Vissmålen, som kanske inte heller var nåt vidare värst bra köp. Den såldes rätt omgående igen. ”I väntan på annat” så hade jag då istället mammas lilla röda golf, som jag senare köpte av henne, och som jag har nu. Det är väl den enda bilen som jag ”valt själv”, eller vad man ska säga.

Så, frågan är ju, vad händer den här gången?

One thought on “Vänta, vad hände nu?

  1. Om man vill ha en billig och hållbar bil så kika på Honda Civic med 1.5 L motorn . Årsmodell 93-96 , bra prestanda , billig i drift ( skatt, försäkring , reservdelar )
    Jag personligen har ägt en Ford Mondeo och fann den vara helt okej , bra kompromiss i fråga om storlek och driftskostnader . Tro`t eller ej men Mondeon jag ägde var en kombi och mer ofta än sällan fann jag att den var mer praktisk än min BMW som jag hade samtidigt .
    Kör på en Mondeo tycker jag , ett bra val faktiskt .

Säg mig vad du tänker om detta

