Turbo-taxin

Ja, det kanske jag kan nämna också, ifall någon för anteckningar. Jag är numera bilägare dubbelt upp. Jag har den lilla röda faran, och sedan igår har jag även den stora silver-turbo-taxin.

Snabba ryck blev det kan man säga. Pappa ringde ju igår och sa att vi skulle kolla på en bil, det skrev jag ju. Ägaren till bilen var inte hemma, men vi tittade på den på gården. Han hade även sagt att bilen skulle vara olåst, vilket den var, så vi kunde kolla på det senaste besiktningsprotokollet. Bilen som skulle föreställa ”relativt felfri” hade tre rätt stora anmärkningar från besiktningen. Vi vände och åkte rätt omgående kan man säga.

Vi satt på parkeringen här utanför mig och kollade lite på blocket. Hittade en billig Volvo uppe i Härnösand som pappa ringde på, och sedan åkte vi upp och kollade på den. En del rost, lite sliten inuti och så, men annars fin. Lite prutning på det och sedan hade vi tydligen köpt bil. Jag har nog fortfarande inte riktigt fattat det tror jag. Jag har ju kört den idag till och från sjukhuset och tandläkaren, men det känns som att jag lånat den av någon. Lär väl ta ett tag innan den känns som min skulle jag tro.

Ja, det är alltså en Volvo V40 2.0 turbo -99. Så nu har jag alltså både en turbo-taxi och en turbo-tax (höhö, åhh min dåliga humor).

Nu återstår alltså att göra den lilla röda redo för försäljning. Hur det ska gå till vet jag inte, men det lär väl visa sig.

Säg mig vad du tänker om detta

