V. 41 – Bättre än ingenting

·  Är dåligt sex bättre än inget sex alls?  ·  Är en dålig avsugning/slickning bättre än inget oralsex alls?  ·  Att hångla med en “trepoängare” eller inte hångla alls  ·  Hur definierar man dåligt sex/oralsex?  ·  Hur drar man gränsen för om det är “värt det” eller inte?  ·

– Vecka 6

Som många av mina vänner säkert redan vet så har jag varit medlem på ett snusk-community som heter Porrigt.se. För ganska längesedan hade jag där en så kallad ”porrfråga” (en undersökning bland de medlemmar som besöker min profil där) där jag frågade om en dålig avsugning var bättre än ingen avsugning alls. Jag vet inte riktigt varför jag kom att tänka på det just nu, men det var ändå det som är bakgrunden till denna veckas tema hos Vecka 6. (Jag hade tänkt göra en skärmdump av den porrfrågan och svaren från den, men faktum är att jag verkar ha glömt bort lösenordet till mitt konto – jag kommer inte åt kontot. Inte på nåt vis. Men det är en annan historia…!)

Åter till ämnet.

Är en dålig avsugning bättre än ingen avsugning alls? Såvitt jag minns av min lilla undersökning, kanske kring 50 killar svarade, så svarade majoriteten av ”Ja, en dålig avsugning är bättre än ingen avsugning alls”. Jag vet inte riktigt om jag blev förvånad över detta, den ”elaka bilden av killar” är ju ändå att många av dem tackar och tar emot när tillfälle bjuds så att säga. Men givetvis fanns det även ett antal killar som ansåg att ”Nej, jag är hellre utan”. Nåt mellanting fanns inte, jag gjorde frågan väldigt ”svart eller vitt” med flit.

Om man däremot vänder på det, så håller jag inte alls med. Nej, jag är hellre utan att bli slickad än att killen ska göra det halvhjärtat eller ointresserat. Jag vill inte kalla det ”göra det dåligt”, för man har ju även en chans som mottagare att ge givaren tips och goda råd (haha), men en kille som är ointresserad eller bara gör det ”för att” är fan inget att ha. Då är jag hellre utan. Och det ironiska är, och det här har jag hört från flera håll, att killar som ”skryter” om sin förmåga och sin förkärlek till att slicka, är de som … Ja, vad ska man säga, ”Mycket snack och liten verkstad” helt enkelt! Det gäller väl inte alla förstås, men ändå. Trist.

Men om det gäller själva ligget då, inte oralsex? Dåligt sex eller inget sex alls? Mja, då ska man ju egentligen först avgöra hur man definierar dåligt sex, det kan ju vara allt från personkemi till teknik till olika ”intresseområden” till tre juck och en suck. Men jag står nog fast vid, även här, att jag hellre är utan än har dåligt sex. Dåligt sex ger mig ingenting, då kan jag hellre onanera. Då vet man ju åtminstone vad man får, och att det går (höhö!)

Jag är dock lite nyfiken på de som väljer att ha dåligt sex eller liknande, om alternativet är det eller att vara utan. Jag vill veta varför. Har inte personen ”fått nåt” på länge? Hur länge räknas som länge? Vill man hålla kvar vid dåligt sex om man får det regelbundet, om alternativet är att ha ”torka”? Vad har man för glädje av dåligt sex? Jag menar, och jag är ledsen men detta är en grov generalisering – killar har väl i regel lättare att komma än vad tjejer har, därmed antar jag att killar även kan få orgasm/utlösning vid dåligt sex medan tjejer kanske snarare INTE får orgasm vid dåligt sex, vilket i sin tur i så fall skulle kunna innebära att ”dåligt sex” är med sällsynt för män än för kvinnor? Sorry, jag känner att jag trasslade in mig lite i mina egna tankar där, var det någon som fattade någonting? Nu är jag dessutom nyfiken på hur killar definierar dåligt sex. Vad är dåligt sex för en kille?

Jag är nyfiken.

Men nej. Om valet står mellan dåligt sex, dåligt oralsex, hångel med någon ”bara för att” eller liknande, och alternativet är att vara utan?

Tack, men då är jag hellre utan.

2 thoughts on “V. 41 – Bättre än ingenting

  1. Pingback: V. 41 – Bättre än ingenting « Vecka 6

  2. Hej, jag hittade hit via ett antal läkar. Ledsen att jag skriver till ett gammalt inlägg, hoppas det går bra ändå.

    Som en något äldre kille med ganska hög sexdrift men med begränsad erfarenhet och antal partners vill jag svara såhär:
    Först, att få en orgasm är väl oftast bättre än att inte få en, men jag tycker ändå att det inte är det viktigaste.
    Dåligt sex är sex med en ointresserad eller inaktiv kvinna. En som är ointresserad av vad jag gillar och helt ovetande om vad hon själv vill ha, men som ändå förväntar sig att jag ska vara en tankeläsare som på något sätt ska kunna ”pilla” henne till orgasm helt utan kommunikation.

    Jag har vanligtvis inte haft problem att t ex slicka en kvinna till orgasm de gånger jag fått göra det, och jag gillar att göra det. Men om kvinnan bara är ”Meh, whatever” när jag frågar om och hur hon vill bli slickad, då finns inte ens förutsättningar för att det ska kunna bli bra, så då är det oftast lika bra att skita i det…

    Och för att svara på frågan ”Dåligt eller inget alls?” så säger jag såhär:
    Får jag chansen/erbjudande till sex så säger jag ja, även om jag misstänker att oddsen är att det blir dåligt. Just för att inte missa en chans att det kan bli bra. Däremot, om det verkligen inte ÄR bra, så har jag trots min begränsade erfarenhet inte varit rädd för att avbryta mitt i och förklaringa att det här funkar inte…

Säg mig vad du tänker om detta

