Åsikter

Jag har lite svårt för det här…

Det här med bloggande och Facebook. Man kan nog säga att ganska många har ett Facebook-konto, och det är ju inte direkt ovanligt att folk bloggar heller. Det är alltså inte det jag har svårt för. Det jag har svårt för är de som gör speciella profiler eller bloggar åt sina husdjur eller spädbarn.

De jag har råkat ut för är mestadels hund-, häst-, eller babybloggar/-profiler. Det känns… ehh… Spontant känner jag att jag nog tycker det känns lite pinsamt. Nu menar jag alltså inte FB-sidor som man kan gilla, som till exempel förmedlar nyheter kring en världskänd häst eller liknande, utan jag menar sidor eller bloggar där det ska verka som att djuret/barnet själv skriver.

Till exempel, en mamma som bloggar som sin baby. ”Idag har träffat mormor och morfar. De busade med mig tills jag blev trött, då fick jag mat och sedan ville jag sova”. Ni fattar? Detsamma gäller människor som skriver om sina djur. ”Åh jag ville vara ute heeela dagen idag! Matte ville annat, vi skulle visst träna lydnad. Sedan tyckte hon att jag skulle sitta still medan husse fotade mig, sååååå tråkigt!”.

Nej, jag vet. ”Läs inte om det stör dig.” Och jag undviker det i mesta möjliga mån kan jag tala om. Men ibland snubblar man över det varesig man vill eller inte. Men det kan ju vara trist om man på något vis ändå vill ta del av uppdatering och/eller bilder, fast man helst vill slippa läsa texten. I-landsproblem, jajjamen.

Säg mig vad du tänker om detta

