Hemmet · Vardagen

Fast jag vill ju egentligen inte

Det är sjukt hur snabbt man grisar ner här hemma. Man kan gå från helrent till svinstia på bara nån dag. Nu är det kanske inte fullt utvecklad svinstia än, men man ser ju ungefär åt vilket håll det rör sig. Så, jag som först hade tänkt säga; ”Jag har ingen aning om vad morgondagen kommer innehålla”, får nu ändra det till ”Imorn måste jag nog städa”. Som tur är så är det relativt lättstädat här, och det går ganska snabbt när man väl kommer igång.

Tror för övrigt att jag ska ta och sova ganska snart. Både igår och idag har jag varit ovanligt trött ovanligt tidigt, men det spelar ju egentligen ingen roll. Sova tidigt är ju nåt positivt har jag hört, speciellt om jag ska komma igång och börja arbetsträna snart. Då kommer jag börja kl 7 om det blir som det är tänkt, det kan ju bli klart intressant att se hur vaken jag är när jag ska gå ut med Lillebror strax efter 6 mitt i vintern. Heja heja…

Nu svävade jag iväg lite. Sova, ska jag göra. Eller åtminstone gå och lägga mig. Det kanske är bra bra på tv.

Säg mig vad du tänker om detta

