Vardagen

I helgen ska kameran motioneras

I helgen blir det inomhusfotografering. Dubbelt upp, om livet blir ungefär som jag har tänkt det.

Det är två (okej, kanske kan säga tre då) ”event” i helgen. Det som jag räknar som numero uno är hundutställningen på Gärde. Jag har bara varit på hundutställning en gång tidigare, och då var det på Sundsvalls Ridklubb, alltså i ett mörkt ridhus. Jag har ingen aning om hur ljuset i Nordichallen är, så jag har ingen aning om vad jag kan vänta mig rent fotomässigt. För ja, det är väl kanske främst därför jag åker dit. Jag känner ingen som ska ställa ut, vad jag vet, och jag tror inte ens jag känner nån annan som ska dit och titta. Men jag har kollat på utställningsschemat och det är MÅNGA raser som ska ställas ut, så man kanske kan få en eller annan fin eller frän hund på bild. Who knows?

Bitzie, bild från utställningen på SRK i april 2012

(Av någon anledning kan jag inte redigera/förminska bilden här i inlägget. Därför blev den jättestor. Störande, men ni får leva med det)

Det andra är hästtävlingar. Det finns två. På Färsta är det lokal/regional dressyr, och på Kungsnäs är det lokal/regional hoppning. Båda för storhäst. Men så är det ju det där med att fota i ridhus. Det är inte så jäkla upphetsande eftersom det är så sjukt mörkt. Men vi får väl se vad det blir helt enkelt. Både utställningen och tävlingarna är både lördag och söndag, så det finns ju alternativ kan man säga.

Men oavsett vilket, så ska kameran motioneras. Och det ser jag fram emot!

Säg mig vad du tänker om detta

