Allmänt · Vardagen

Om städning och sinnesförvirring

Jag går omkring här hemma och undrar om jag inte börjat bli lite senildement på gamla dar.

Igårkväll var jag sjukt sugen på oboy. Sådär riktigt riktigt oförklarligt sugen. Man bah ”MÅSTE HA! NU!”, ungefär. Men eftersom klockan hade passerat midnatt och jag ändå skulle gå och sova så tänkte jag helt sonika att jag väntar med det och tar det till frukost istället.

Nu undrar jag om det egentligen var en sån speciellt bra idé. Oboyburken är borta! Jag har seriöst haft funderingar på om jag gått i sömnen inatt och kastat ut den från balkongen eller nåt sånt (den låg inte på gräsmattan eller i busken nedanför, jag har kollat) för jag kan för mitt liv inte hitta den. Helt sjukt! Jag förstår inte vart jag kan ha gjort av den.

Snacka om huvudbry.

Men apropå att kasta ut saker från balkongen, jag har en ”tvångstanke” som jag måste få prova någon gång, och det är att kasta ut nåt random föremål (eller förslagsvis en påse sopor) och se om jag kan pricka soptunnorna som står en bit bort från min balkong. Prickskytte, kind of. Det vore intressant.

Och slutligen vill jag informera om att jag inte orkar städa. Jag vill inte.

Sådetså.

Säg mig vad du tänker om detta

