Vardagen

Konsten att hålla käft

Jag har lust att skrika ut varenda tanke jag har i huvudet, varenda känsla jag har i kroppen. Skrika åt dig, för att du är så jävla jobbig. Skrika åt dig, för att du behöver höra det. Skrika åt dig, så att du någon gång ska fatta. Ruska om dig, få dig att någon gång inse fakta och släppa skulden. Skrika åt dig. Bara skrika.

Och sedan kan du byta ut dig mot mig.

Okej, nej, så illa är det inte. Faktiskt inte. Men just nu, just ikväll, är det massor med tankar och känslor som bara ligger och puttrar och jag skulle behöva lyfta på locket lite. Bara lite. Glänta lite, så att det inte kokar över. Men ja… Vissa saker… Äsch, skit samma. Jag är bra på det här med att hålla tyst om vissa saker. Kanske lite för bra?

Nåja.

Det var bra terapiarbete att ägna två timmar åt paketinslagning ikväll, men så fort det var klart så dök tankarna upp igen. Jag ska försöka sova nu, och hoppas på att morgondagen blir bättre. Då kan jag, om inte annat, sysselsätta tankarna med hundutställning eller hästtävling. Good shit.

Good night.

Säg mig vad du tänker om detta

