Allmänt · TV, Serier och Filmer

Den lilla röda stannar i familjen

Pappa ringde nyss. Volvon är på slutspurten och bör vara redo till helgen. Det var de goda nyheterna del 1. De goda nyheterna del 2, är att han som fixat volvon (aka pappas kusin Gert) ska köpa golfen av mig. Kind of awesome! Då slipper jag ju problemet med att annonsera ut den och att folk ska provköra osv! Såå perfekt! Nu har jag ingen aning om vad den är värd, eller vad vi (jag?) ska ta/få betalt för den, men det känns ändå bra att ”bli av med den”. Eftersom han dessutom är en hemmafixare så gör det inget att inte länkarmen eller bussningen är bytt. Han vet att den är trasig. Han har sett den flera ggr, det var ju faktiskt till och med han som bytte motor i den när… öhh.. jag, när saker och ting gick sönder jättemycket och den i princip slutade fungera.

Så ja, okej, ur ”hur mycket kan jag få för bilen”-synpunkt så är han väl kanske inte den ultimata kunden, just eftersom han är medveten om bilens fel och brister, MEN å andra sidan så må det väl vara hänt. Jag är inte ute efter att lura någon ändå, så va fan.

Så. Någon gång under veckan så ska bilen storstädas. Tömmas och rengöras och allt det där. Tror inte det blir allt för besvärligt, största problemet är väl i så fall allt hundhår som av nåååågon anledning lyckats ta sig in i baksätet.

Nu ska jag rulla tummarna en stund till, därefter ska jag rasta Brorsan och sedan tagga för filmkväll. Vi ska vara hos Joanna istället för här, men det gör mig ingenting. Brorsan ska följa med, han är tydligen Team Varulv så då var det visst okej. Jag vet inte vad jag är, men för att vara på den säkra sidan så jag inte blir utkastad innan filmen ens börjat, så kör jag väl på varulv ikväll jag också.

Team Werewolf
Sanning är att det finns ju faktiskt en viss likhet…! Så länge man inte ser benlängden

 

2 thoughts on “Den lilla röda stannar i familjen

Säg mig vad du tänker om detta

