Allmänt · TV, Serier och Filmer

Imorn blir jag nån slags tonåring

Hej på er. Det är natt mot tisdag nu. Eftersom jag inte somnat så ser jag det fortfarande som måndag, vilket innebär att ”imorn” blir tisdag. Hänger ni med? Ni behöver inte hålla med mig, häng med i resonemanget bara så kan vi fortsätta.

Färdiga? Okej.

Imorn ska jag bli någon slags tonåring igen. How come, you may ask? Jo, imorn kommer nämligen Emmo hit, eventuellt någon fler med, och så ska vi börja beta oss igenom Twilight-filmerna för att slutsligen se den sista på bio.

(Paus för att räkna hur många som slutade följa min blogg där. Check).

Nej, men det ska bli trevligt. Det är inte allt för ofta vi träffas numer, tjejerna, och när vi väl träffas så pratas det mest barn och bebisar. Förståeligt, när de flesta (dvs alla utom jag) är i den fasen i livet, men det kan bli lite enformigt också, för mig som INTE är i den fasen i livet. Men det har jag nog redan ältat om, så jag ska bespara er det gnället. Imorn är det istället tänkt att bli någon slags filmkväll. Jag tycker Twilight-filmerna är helt okej, och att då se film ett (till att börja med) med trevligt sällskap. Den delen av morgondagen ser jag fram emot!

Det jag ser fram emot lite mindre är förmiddagen. DBT igen. Missförstå mig rätt, det är nyttigt och viktigt men ibland är det bara så jävla jobbigt. Tills imorgon har vi en läxa då vi ska välja ut en situation med många känslor, identifiera vilka känslor som var inblandade samt avgöra vilken som var den primära respektiva den sekundära känslan. Jag vet precis vilken situation jag ska ”använda”, men jag vet också att det kan bli rätt jobbiga diskussioner av att gräva i känslosamma händelser som dessutom ligger relativt nära i tiden. Nåja, det blir vad det blir.

För övrigt hoppas jag kunna få sova lite snart. Det har varit ett jäkla spring och liv i trapphuset ikväll så det var ju lite typiskt och ironiskt (?) att min besökare åkte härifrån idag. Det är alltid lättare att slappna av och sova om man inte är själv. Nu har jag ju visserligen världens bästa vakthund som säger till att han är farlig (hihi) om någon kommer nära min dörr, men ändå. Det är ju ändå rätt otrevligt. Hur som helst, jag hoppas det lugnar sig snart. Jag är trött och vill sova, och dessutom ska jag ju upp innan 9 imorn.

Så, godnatt.

Säg mig vad du tänker om detta

