Godmorgon och musiktips

Hej kära vänner. Som omväxling är jag helt vansinnigt trött, vem är förvånad?

Den här dagen ska jag inleda genom att tvätta. Sorterade tvätten igårkväll, duktig som jag är. Fast om sanningen ska fram så var det nog mer för att jag förutsåg min enorma morgontrötthet än att jag egentligen gjorde det för att vara duktig. Men det är oavsett skönt att ha det gjort. Nu kan jag bara gå ner i tvättstugan, slänga in grejerna i maskinen och sedan däcka en timme till eller nåt sånt.

Tycker egentligen inte om att tvätta på dagen, föredrar kvällspasset 15-21, dels för att det är fler timmar än i de övriga passen (7-11, 11-13) men också för att man slipper stressen av att man måste vara klar innan nästa person ska börja tvätta. Men det här var det enda lediga passet innan imorgon, och vid det laget måste åtminstone delar av tvätten vara ren. Jag vägrar nämligen att tvätta mellan 7-11. Då vill jag helst sova. Åtminstone delar av den tiden.

Håhå-jaja, intresseklubben dansar tango på axeln.

Jag tänkte avsluta morgonbabblingen genom att be er om tips. Jag vill ha peppig och positiv musik, humörhöjande musik. Jag vill inte ha hjärta-smärta-musik, alltså inget om hjärtesorg eller sånt. Åtminstone inte om det är hemskt uppenbart och ”sorgligt”, längtande eller nåt sånt. Hellre nåt elakt, bittert eller argt i så fall. Eller annars nåt random up-tempo. Jag vill ha nåt peppigt, egohöjande. Typ ”What doesn’t kill you make you stronger”. ”Krossa alla fönster”. ”The beautiful people”. ”Freak”. Nåt som gör att man vill bli av med lite energi helt enkelt.

Ja, ni får fundera. Om ni vill. Själv kommer jag inte på fler exempel än så, faktiskt. De flesta låtarna jag kommer på har nåt slags ”åh nej han/hon gjorde slut och jag vill ha honom/henne tillbaka”-dravel i texten, och det är jag inte på humör för. Jag vill ha nåt som ger mig en spark i röven så jag kommer ut och gör någon nytta! Så, skrid till arbetet nu!

Själv ska jag skrida ner till tvättstugan.

Hej på ett tag.

4 thoughts on “Godmorgon och musiktips

Säg mig vad du tänker om detta

