Djuren i mitt liv

Livsfarligt!

Den här dagens uppdrag är nu avklarat. Tvätten är delvis klar. Hann bara med fyra maskiner på tvätttiden, så jag har åtminstone två, kanske tre, maskiner kvar. Men det viktigaste är rent.

Jag har även ägnat en del av den här dagen till att titta på hundannonser på blocket och olika ”hundförmedlingar” för omplaceringar och fodervärdar. Det är livsfarligt. Jag vill ha hur många som helst av hundarna! Både vuxna och valpar. Jag har frågat Lillebror och han tycker att… nej jag skojar, jag ska inte ha nån fler hund. Jag har knappt ekonomi till de djur jag har, tyvärr, även om jag för närvarande mer eller mindre har all tid i världen. Men det är ju bara en kort period till, sedan börjar jag arbetsträna, 10 timmar i veckan till att börja med iofs, men det blir ju mer. Och så var det ju det där med ekonomi med…!

Men hur som helst. Det finns så sjukt många fina hundar. Förvånansvärt många staffar och staff-korsningar som omplaceras eller säljs dock. Hos hundstallet fanns det massvis, även Hundar utan hem hade flera. Många fina. Fast oavsett ras så är det ju många ”problemhundar”. Någon sådan skulle jag inte ta mig an, är alldeles för okunnig för det… Men fortfarande, många fina hundar.

JAG VILL HA! GE MIG!

Så, nu är jag klar.

Säg mig vad du tänker om detta

