WTF, WordPress!

Jag har ju inställt på så vis att ett litet utdrag av mina inlägg här på bloggen publiceras på Facebook. Förut hade jag även en koppling till twitter, men den tog jag bort. Jag kan dessutom välja att INTE publicera något på Facebook (eller twitter) genom två snabba klick. Skitenkelt, och skitbra. Och såvitt jag vet så har det fungerat bra!

Fram tills nyligen.

Även fast jag valt att inte lägga ut inläggen på Facebook så syns de där. De inlägg jag framförallt valt att inte publicera på FB är de lösenordsskyddade, för hur stor mening är det med en post där det bara står ”Det finns inget utdrag eftersom det här är ett skyddat inlägg.” Rätt meningslöst. Men nu verkar de ju hamna där ändå. Och ännu mer störande – med en jävla förhandsgranskning av eventuell bild i inlägget! Inte okej!

Okej, det spelar väl egentligen ingen roll. SÅ hemliga och SÅ farligt privata grejer (och bilder) publicerar jag inte, men ändå. Principsak. Mina hemlisar vill jag ska vara hemlisar. Tills jag väljer att dela med mig till alla. Funderar på att göra en liten vid-sidan-av-blogg för enbart lösenordsskyddade inlägg. Lite extra bök och stök kanske, men kan vara värt det om jag slipper de inläggen på FB.

(Det är för övrigt inte bara lösenordsskyddade inlägg som jag låter bli att lägga upp på FB. Även inlägg som är rena dumheter, typ blogglistor eller roliga historier, brukar få stanna här på bloggen. Fast nu verkar ju inte det heller spela ngn roll, inlägget om klockan hamnade ju tex på FB ändå.)

Säg mig vad du tänker om detta

