Bloggutmaningar och nöjen

Fototriss del 195: Jag gillar… SNÖ!

Häromdagen kom årets första riktiga snöfall. Jag räknar inte det som var för någon vecka sedan för det var bara slask. Det räknas möjligtvis som klumpformat regn. Men häromdagen kom alltså den där fina, vita, pudriga snön. Så vackert, och så mysigt!

Så, jag trissar snö den här veckan. Jag gillar snö!

.

Den här veckan är det även en tävling hos Fototriss där man kan vinna ett presentkort hos Coolstuff. Coolstuff indeed, herregud vilka fräna grejer de hade där! Kolla in du med! http://www.coolstuff.se/tag/Fars-dag-present. För att se vad andra trissat på veckans tema så klickar du på loggan här nedanför! Enjoy!

73 thoughts on “Fototriss del 195: Jag gillar… SNÖ!

    1. Tack så mycket! Ja det är kanske i tidigaste laget, men jag föredrar snö framför regn och grått väder så jag tycker inte det gör så mycket :)

  1. Ljuvliga bilder! När jag såg den första tänkte jag direkt att det var min favorit men när jag såg den sista ändrade jag mig. Eller kanske den första ändå, eller…. Jättefint!

  2. Jo jag gillar också snö därför att det då här i STockholm blir vitt och ljusare samt torrare. Hatar det grå, slaskiga, blaskiga, moddiga som brukar vara här under vintrarna. Men de senaste vintrarna har det varit rejält med snö – och tänk så ljust det varit.
    Kanske hänger mitt gillande av snö samman med att jag är uppvuxen i Lappland…åker till min gård där även på vintern – jul och påsk.

  3. Brrr. Jag är lite kluven vad det gäller snö. Vill helst att den dröjer ett tag till men tar hellre den vita snön före grått och slask. Den tredje bilden blir min favorit också. Snygg vinkel och så fint med snön som faller.

    Hoppas att du får en skön söndag.

  4. Så vackra bilder du har i din triss! Jag gillar dem, och jag gillar snö … Och du har hittat något som jag letade efter, nämligen fina nypon med snö på sig. Jag hittade en del nypon men de var rätt fula.

    1. Tack så mycket! Ja den där nyponbusken går jag förbi varje dag när jag är ute med hunden, och den var delvis orsaken till att jag ens gick ut och fotade den dagen :) Den har fortfarande riktigt många ”fräscha” nypon, så den är fin att se och fota :)

    1. Nej det är kanske inte jättemånga som har snö, åtminstone inte på bilder som är relativt ”färska”. :) Desto roligare att ha ”första snön” på bild :)

  5. Påpassligt fint fångade bilder när höst möter vinter :) Färgerna är underbara :) Finner ingen favorit, alla tre är lika sägande.

  6. Hej :)
    Tack för kommentaren. En rolig grej är när jag tittar på din triss som handlar om snö så är det den allra första dagen här hemma det snöar, hehe. Det är fint med snö men det ska inte komma överdrivet mycket, lagom är bäst :)

    En väldigt fin och trevlig triss du har satt ihop!

    Titta gärna in på min fotohemsida (enkillemedkamera.se), lämna gärna något i gästboken.

    1. Håller med dig om att lagom är bäst :) Men så länge den håller sig som snö och inte blir slask eller is så klagar jag inte om det kommer lite mer heller :)
      Tack så mycket för berömmet :)

  7. Den första riktiga snön är oftast så vacker, vit och fräsch och dekorativ på höstlöv och förvånade växter, det tycker jag att du fångat så bra! Speciellt på första och sista bilden.
    Men sedan, när den är isig och skitig och hundarna har pissat den gul — näe …

    1. Tack så mycket, jättekul att höra :)
      Nej det håller jag med om, is och smutsig snö är inte kul. Man får glädjas åt den när den är fin istället.. :)

    1. Tack så mycket =) Jag är också amatör, eller nybörjare om man så vill, det är därför jag skulle tycka det var roligt med kritik på bilderna med, vad man kan förbättra eller tänka på en annan gång. Det är alltid nyttigt med någon annans ögon!
      Men tack så mycket, uppskattar att du gillar bilderna :)
      Att det däremot är långt till kommentarsfältet är mer kopplat till hur wordpressmallen är byggd och det kan jag inte riktigt påverka, tror det är lika i de flesta olika wp-mallar. Men det kan absolut vara värt att tänka på i framtiden om man ska koda ngt själv :)

Säg mig vad du tänker om detta

