Ännu en dag som vi lägger till handlingarna

Det finns egentligen inte överdrivet mycket att säga om den här dagen. Mötet som jag hade sett fram emot blev alltså inställt, och det var ju skit. Istället ägnades eftermiddagen åt att tvätta, sånt där som man måste göra ibland har jag hört. Egentligen skulle jag behöva göra en redig storstädning här hemma med, men jag har liksom inte riktigt fått tummen ur… Den sitter bra där den sitter, kan man säga. Fast jag ska nog dra ut den med våld någon gång under den här veckan, för det MÅSTE städas här.

Annars har jag inte gjort så mycket. Finevän tittade förbi en snabbis och han visade mig ett nytt (?) mobilspel. Trodde inte det var ngt jag skulle fastna för, fast nu ikväll satt jag och matade av ca 50 banor bara sådär apropå ingenting.. Hrm, spelnörd, jag? Inte då. Burger heter spelet. Totalt hjärndött och meningslöst, och egentligen rätt tråkigt, men samtidigt… svårt att sluta när man väl börjat. Typiskt Erika-spel, med andra ord. Damnit.

Jo, jag har varit på Färsta med en sväng. Tog med mig Lillebror och åkte dit, satt på läktaren och kollade på två lektioner.  Jag minns, innan jag började jobba som ridlärare, så undrade jag alltid hur ridlärare kunde komma på så många olika lektionsidéer till alla grupper alla veckor. Inte förrän jag jobbade med det själv så insåg jag att man till viss del använder samma lektionsidé till alla grupper någon gång under terminen, man bara anpassar den till den nivå som gruppen har. Kvällens övning för storhästgrupperna på Färsta var att ha korrekt handställning (att sätta ridspöet under tummen så att man inte kan vrida om händerna, done that one myself a few times) och att göra hörpasseringar med korrekt hjälpgivning. Så simpelt, men ändå lämpligt för alla grupper från nybörjare till ”proffsgrupperna”. Lillebror skötte sig för övrigt exemplariskt. Han var lite pipig precis när vi kom dit, men allt eftersom tiden gick så taggade han ner och låg på läktaren och var allmänt nöjd. Fin kille det där ♥

Nu ska jag ägna resten av den här kvällen åt att vika tvätt. Tur att jag sparade det tills nu liksom…! Nej faktum är att jag glömde bort det. Så nu får jag sota för det helt enkelt. Men klockan är inte jättemycket, så … jajo, jag är trött, men jag SKA ta itu med tvätten. Nu. Strax, jag ska bara…

Godnatt.

Säg mig vad du tänker om detta

