Hundbur och julmust

Nu är hundburen ”monterad” och placerad in bakluckan bagageutrymmet. Det var verkligen på det berömda håret att den skulle gå in, jag hade uppskattat att djupet i bilen var 75cm, och enligt kartongen så var buren 76… Men jag pressade lite, och in kom den tillslut (som flickan sa…). En detalj i det hela är dock att när buren står där den står så går det inte att stänga burdörren. Den kan vara stängd, eller helt öppen, men att öppna och stänga den utan att lyfta upp buren går inte. Och att lyfta upp buren med hund inuti är inte direkt praktiskt eller speciellt genomförbart. Diskuterade det hela med finevän och han tänkte väl att man kunde montera fast buren på en halvpall så att den kommer upp någon decimeter, och ja, det skulle ju i så fall lösa problemet. men hur får man tag på en sådan? Och har den då ”rätt” mått för att passa i bilen? Min tanke var annars att helt sonika försöka montera loss själva burdörren. Lillebror sitter ju ändå kvar i bilen tills dess att han får okej att kliva ur, under det år som jag haft honom har han bara hoppat ur bilen på helt eget initiativ en enda gång tror jag. Så det är ju bra.

Instagrambild

Annars då? Ja, dagen har varit rätt händelselös. Har snöat in på att spela The Sims, och så länge jag inte har ngt bättre för mig så blir det en hel del av den varan. Sedan var jag och handlade med. Var vissa saker jag var nödgad till att ha, så det fanns inte så mkt att välja på. Och när jag väl var på affären… Så såg jag detta:

Kunde inte riktigt låta bli. Så nu finns det nåt gott i mitt kylskåp kan man säga. Får väl se när det känns högtidligt nog att ”sprätta upp den”. Good shit. Good julmust.

Säg mig vad du tänker om detta

