Djuren i mitt liv

Hur trött kan man vara?!

Det här är en tid på dygnet då jag sällan eller aldrig är vaken. Faktiskt. Förutom när jag åkte lastbil med finevän för lite drygt en månad sedan, så var det otroligt längesedan jag var vaken (frivilligt) vid den här tiden.

Och varför? Jo, jag ska göra någonting urbota dumt. Något som jag skrattar åt andra när de gör. Något som jag redan nu känner ”Vad har jag gett mig in på?”.

Jag ska åka och försöka ta mig in på premiäröppningen av XXL. Den där nya sport- och friluftsbutiken som öppnar i Birsta idag. Klockan 7 slår de upp portarna och jag hade väl tänkt vara där en stund innan iaf… Fast inte jättelänge innan, jag får väl leva med att stå ute och vänta tills jag kommer in helt enkelt. Tanken är nämligen att jag ska försöka lägga vantarna på en hundbur till bilen. Eller ja, åtminstone titta på den och se om det är något som jag tror kan funka.

 

Så, nu ska jag först ta en kort morgonkisspromenad med LB, sedan ska jag gå ut till bilen och se och mäta hur bagageutrymmet är utformat, sedan bär det iväg till XXL. Måttstocken får följa med in eftersom jag inte vet vad det är för mått på burarna från annonsbladet. Får väl se om det är nåt att ha helt enkelt. Men 150 kronor är ju inte mycket att bråka om, plus att jag fått okej från mamma att köpa den (fattig månad –> kommer måsta låna pengar –> lika bra att fråga redan från början om jag får ”slösa” pengar på en sån här grej). Skulle jag inte kunna använda den (jag vet ju inte hur LB tycker om burar) så får jag väl antingen lämna tillbaka den eller sälja den vidare. Det löser sig helt enkelt.

Nu ska jag ta mig i kragen och ge mig ut. Sen ska jag hem och sova, det kan ni lita på…

Hej så länge!

Säg mig vad du tänker om detta

