Allmänt · Åsikter

Vad har jag egentligen gjort idag?

Ja, det var ju nära på att svaret på den frågan blev ”ingenting” faktiskt, haha…! Jag var nämligen vaken en sväng imorse, men sedan somnade jag om… Låg och halvdåsade i sängen bra länge, någonstans mellan sovande och vaket tillstånd, tills jag fick sms från syrran. Hon frågade om vi skulle mötas utanför ”City” kvart i. Då insåg jag att klockan ju faktiskt var strax efter 12, så det blev en lite hastig och lustig uppstigning. Men jag kom i tid iaf!

Och så till frågan; vad har jag då egentligen gjort idag?

Jo, jag har varit passagerare när syrran övningskört på körskolan! Det var helt klart en intressant upplevelse, och som tur var så hade jag bara en enda gång känslan av att det var ngt jag hade glömt eller inte hade koll på (definitionen av vad en skylt betydde). Behövde som tur var inte fråga, för hon, körläraren, berättade ändå :P

Jag tycker syrran körde bra. Hon var väl kanske lite nervös i början, jag vet inte, men hon körde inte riktigt som hon brukade och verkade lite mer osäker än vad hon brukar vara. Men som tur var så var det ju en dubbellektion så hon hade gott om tid, och efter ett tag så hade hon ”fått upp farten” så att säga. Och då tycker jag att hon körde bra! Vi fick bra tips om saker att träna på, och området som vi körde i, uppe vid Sidsjön, var ett riktigt bra ställe att köra på så dit ska vi åka fler ggr.

Det mest skrattretande med det hela var att körläraren ansåg att syrran behöver ungefär 20 lektioner innan hon känns uppkörningsklar. Eller tio dubbla. Men herregud vilken bullshit. Jag kom direkt att tänka på när det gick nåt program på TV där samma person kört hos olika körskolor och bett dem uppskatta hur många lektioner de behövde, och fick svar på allt från noll till 20-30 lektioner. Lite så kändes det här också. Va fan, 20 lektioner? Skrattretande.

Så, there you have it! Det är vad jag har gjort idag!

5 thoughts on “Vad har jag egentligen gjort idag?

        1. Ja absolut, så blir det ju. Men ändå. Undrar hur många lektioner hon skulle ha rekommenderat till någon som aldrig kört alls? 40-50? Orimligt, och dessutom fatta hur dyrt det skulle bli?!

          1. Ja inte är det billigt. Men man ska inte stirra sig blind på antal lektioner. Man kör tills man känner att man faktiskt kan köra själv. Men när jag kuggade på första så sa ju körskoleläraren (inte min vanliga lärare utan en surgubbe) att jag behövde 5-6 lektioner till… Glöm det sa jag och bokade nytt prov via trafikverket samma dag.

            Min vanliga körlärare däremot drev ju på mig ganska hårt och utmanade mig rätt tidigt att göra svåra saker så jag inte skulle behöva köra så länge. Så han var bra!

            Han berättade också att många från STHLM kommer till Umeå för att ta en intensivkurs och då kan de ha kört 40 lektioner där nere först ?!!!! Och de har inte kommit nån vart i utbildningen… DÄR snackar vi ocker!!!

Säg mig vad du tänker om detta

