Musik som berör

Häromnatten satt jag och lyssnade på musik. Spotify har ju en sån där fiffig funktion att man kan spela ”radio” baserat på en artist och man får på så vis höra gamla favoriter eller nya intressanta låtar. Jag hittade en ny favorit, det kan man lugnt säga…

Jag är svag för duetter, gärna akustiska, med fin stämsång. Den här hade ungefär det mesta av det (inte akustisk kanske). Jag gillade den ganska snabbt, men reagerade på första frasen i refrängen. ”He put that bottle to his head and pulled the trigger”. Jag hajade till, sökte upp texten och startade om låten.

Jag tror aldrig jag blivit så otroligt berörd av en låt. När jag tagit mig igenom första versen och första refrängen så började tårarna rulla. Jag blev rent av förvånad måste jag säga.

Nu har jag lyssnat på den X antal gånger och blir inte fullt lika berörd (inte tills jag gråter alltså) längre, men den är bara så bra.

Nej den här låten… Den här låten.. Den åt sig rakt in i hjärtat och själen på en gång. Stark.

Edit.
Jag letade rätt på videon också, mest för kul. Kul var det definitivt inte, för när jag såg den började tårarna rulla igen. Herrejösses att musik kan ha sån påverkan på en…!

4 thoughts on “Musik som berör

  1. Har du inte lyssant på den där före nu??? En av mina absolut ”all times favourite” den där! Så sjukt mäktig!

Säg mig vad du tänker om detta

