Fototriss del 196: Portar/dörrar

Veckans tema i Fototriss är portar/dörrar. Jag har två nytagna bilder men tog även med en bild från i somras, på en ”Njalla” som jag hittade uppe på Norra Berget. Here goes.

En av många dörrar på Dragon Gate som jag besökte idag

Den andra ”färska” bilden, som togs igår hos J’s föräldrar

Detta är bilden från i somras. En njalla som jag hittade på Norra Berget. Trodde först det var en fågelholk… :)

.

Jag är egentligen inte jättenöjd med någon av bilderna, rent tekniskt sett, men samtidigt tycker jag att de representerar veckans tema rätt bra så därför få ni se dem ändå

Om du vill se vad andra har trissat på temat dörrar/portar så kan du klicka på bilden nedan.

17 thoughts on “Fototriss del 196: Portar/dörrar

  1. Mittenbilden är verkligen en toppenbild…. Jag har aldrig hört njalla förut, så jag var tvungen att googla på det. Nu vet jag och har lärt mig något nytt idag också! :) Fin triss!

    • Tack så mycket, vad roligt att höra :)
      Nej jag hade nog inte heller så mkt koll på vad en njalla var innan jag såg den den där (mini-njalla kanske, men ändå!). Tack igen :)

  2. Spännande bilder, gillar hur du fått fram det röda i den första bilden. Mittenbilden är ju verkligen en svensk klassiker, sådana finns det många av. Fint!

    • Tack så mycket =) Det var härligt med de röda dörrarna som kontrast till det otroligt tråkiga och grå vädret, och dessutom var ju alla murar gråa med, så de stack helt klart ut :)
      Ja så är det ju, älskar sånna där små ”krypin” som man kan hitta här och var :)
      Tack så mkt!

    • Tack så mycket.
      Jaha, där ser man! Om jag någon gång har vägarna förbi Örebro ska jag helt klart försöka ta mig förbi där och kika :) Tack för info!

Säg mig vad du tänker om detta

