Dagbok

Är det för mycket begärt att sluta frysa?

Vad otroligt less jag är på att frysa jämt. Ikväll är det iofs inte så konstigt, jag har varit otroligt trött hela dagen och då blir man ju lätt trött. Och sen i helgen… ja, det finns ju anledningar, men som tur är så överlever man ju ändå. Och ibland finns det ju fördelar med att frysa med…!

Helgen var bra förresten, ifall ngn undrade. Fick besök på fredagen och på lördagen åkte vi en bit norrut. Kollade på hockeyn hos Monica och Kricken (herrejösses vilka härliga människor det är) och sedan blev vi kvar där en bra bit in på kvällen. Ännu en vaxningsfest i Helgum kan man säga.. :P Gud vad jag skrattade. Efter att vi berättade om vad som hände när Kricken skulle vaxa pungen senast vi var där, så fick någon (fråga mig inte vem, minns ej) en idé om att det ju vore intressant att vaxa nåt annat. Så ja, det slutade med att alla killar som var på plats, utan undantag, vaxade någon liten del av nånting. Ett V på bröstkorgen eller en remsa över naveln, eller armhålan, eller en bit på benet! Gud så mycket jag skrattade, helt sjukt! Underbara människor, verkligen!

Monicas bild på de två tröj-lösa vaxande herrarna, och så jag där då på sidan om som mer eller mindre håller på att förgås av skratt!

Ja hur som helst. På söndagen gjorde vi oss redo för resan söderut. Ja, för er som inte visste det så var alltså planen att jag skulle skjutsa ner ett styck J och ett styck husvagn till huvudstaden. Vi blev dock ganska sena iväg eftersom det var problem med att få lyse på husvagnen. Däruppe finns dock händiga män, så medan de ordnade med nånting tekniskt som jag inte vet vad de gjorde så blev jag bjuden på frukost. Worked for me :) Vi kom väl iväg från Helgum kring 13-tiden. I sundsvall blev det några småstopp bland annat i Birsta och sedan i Granloholm för att lämna Lillebror hos moster Lena, vi passade även på att äta. Jag tror klockan var kring 16 när vi kom iväg. Att köra till sthlm gick bra. Det var helt klart ovant att köra med husvagn, det var första gången för mig (har bara kört småsläp och hästfinka förr) men det gick bra som sagt. Det var väl först när vi kom till überdimmiga sthlmsförorter som jag började noja. Fram kom vi dock utan några större incidenter och bilen hade dragit lite drygt 1,1 liter/mil vilket väl får ses som helt okej! Eftersom vi (okej, det var kanske inte jag som hade tänkte så långt…) hade räknat ut att vi skulle komma fram skapligt sent så blev det så att även jag fick en natt i husvagnen. Husvagnen utan värme, haha! Kan tala om att jag frös som ett djur där på natten, men det gick ju att tränga ihop sig åtminstone. Några timmars sömn blev det ju, och sedan på morgonen när J skulle dra iväg och jobba så fick han även igång värmen, så då blev jag kvar och sov några timmar till.

”On the road again, nanananana road again”

Hemresan gick också bra. Den där lösningen med ett kasettband som man stoppar in i kasettspelaren i bilen och kopplar den med en sladd till telefonen – awesome uppfinning. På nervägen lyssnade vi på Ligga med P3 i stort sett hela vägen, och på vägen upp lyssnade jag på offline-spellistor i Spotify. Grymt! Bestämde mig iaf för att köra någorlunda bränslesnålt istället för snabbt, så jag snittade väl strax under 100km/h och bilen drack därmed 0,72 liter/mil. Hade först tänkt åka in till själva Stockholm ”city” och ta en liten fotopromenad, men vädret var så tråkigt så jag sket i det. Istället pausade jag på Dragon Gate och gick omkring där en stund. En stund, som visade sig bli lite över en timme. Men det fanns mkt fint och intressant att titta på där faktiskt, och några skapliga bilder blev det nog med.

Jag kom hem till stan ganska precis kring 16-snåret, så man kan ju säga att jag gjorde en 24h-utflykt. Mkt trevligt tycker jag!

Annars gjorde jag inte så mycket igår. Jag kopplade in routern som jag fått låna, så nu har jag trådlöst internet här hemma. Fiffilurigt. Fick hjälp med att sätta lösenord på nätverket med, genom sån där … vad kallas det, jo fjärrhjälp typ. Hahah jag är ju barnsligt förtjust i sånt där, tycker det är så fränt att se någon annan joxa med min dator. Ja, alltså, så länge jag är med på det. Inga virusattacker, tack! Men nu fungerar det iaf! Sedan blev det tisdag, och som ni kanske såg så var jag på möte imorse och det blev klart med arbetsträningen. ÄNTLIGEN. Efter det åkte jag på DBT-träff och sedan hamnade jag i Bydalen och blev assisterande lastbilstvättare. Intressant upplevelse minsann!

Tvätt pågår. Själv pausade jag en stund.

Sådärja, då har jag skrivit ”mitt livs novell” då kan man säga… Ska försöka sova tidigt ikväll, sanningen är att jag är nervös och pirrig inför morgondagen, men jag är samtidigt rätt övertygad om att det kommer gå bra. Peppad är jag iaf, så det är ju bra!

Ja just ja. Det jag EGENTLIGEN ville säga med det här inlägget var att jag fryser. Och att det inte är kul.

Så, all done!

2 thoughts on “Är det för mycket begärt att sluta frysa?

Säg mig vad du tänker om detta

