Facebook svämmar över av reklam…

De senaste dagarna har jag mer och mer börjat störa mig på all reklam som ploppar upp på Facebook. Tidigare har det varit ganska sparsamt, med undantag för de små reklam”pluttarna” på högersidan, men nu kommer de upp i nyhetsflödet heeeela tiden!

Jag har ingenting emot att man ”gillar” sidor och företag på FB. Jag gör det också, så jag förstår ju att jag bidrar till samma problem hos mina fb-vänner. Det är väl snarare upplägget på fb som stör mig så otroligt mycket, att dessa reklaminlägg ska behöva ta sån stor plats.

Ja, man kan ju välja att dölja händelsen och att dölja kommande händelser från samma företag, och tro mig, det gör jag varje gång något sånt här dyker upp. Men det är fortfarande en källa till irritation.

Jag ville bara säga det.

3 thoughts on “Facebook svämmar över av reklam…

  1. Prova denna guide:

    1. Klicka på den nedåtgående pilen i den blå menyraden (övre högra hörnet) och välj ”Sekretessinställningar”.

    2. Scrolla ner och hitta rubriken ”Annonser, appl…ikationer och webbplatser”. Klicka på ”Redigera inställningar”
    3. Scrolla längst ned och hitta rubriken ”Annonser”. Klicka på ”Redigera inställningar”
    4. Klicka på ”Redigera inställningar för annonser från tredje part-företag” och välj därefter valalternativet ”Ingen”.
    5. Klicka sedan på ”Redigera inställningar för sociala annonser” och välj liksom förra gången alternativet ”Ingen””

    • Tack för tipset, har dock testat det förut men det löser inte problemet. Installerade däremot ett ad-block-tillägg till webbläsaren, och det löste problemet helt och hållet!

Säg mig vad du tänker om detta

