Yrkeslivet

Nu blir det arbetsträning!

Nu är det ÄNTLIGEN klart! Arbetsträningen är ett faktum.

Vi hade möte imorse. Jag hade inte tagit fel på dag, de övriga var helt enkelt bara sena. Jag känner väl mest att det var tur att det inte var JAG som var sen, det hade varit dåligt… Men hur som helst. Mötet gick bra. Gittan berättade för AfFk (de får nog heta så i framtiden, vem orkar skriva Arbetsförmedlingen&Försäkringskassan liksom?!) om hur det fungerade rent generellt på anläggningen, vad de har för personal och arbetsfördelning osv, därefter gick vi vidare till att prata rent praktiskt om hur arbetsträningen ska fungera.

Så här blev det:

Jag ska vara där två dagar i veckan till att börja med, upp till 5 timmar per dag. Vi sa väl ungefär som så, att vi säger tre timmar per dag, men om jag känner att dagsformen är fin så får jag stanna upp till fem timmar. Men när vi når femtimmarsgränsen så sparkar de ut mig från anläggningen. Ungefär så. Och det känner ju riktigt bra. Onsdagar ska jag börja tidigt (allt är relativt), så då ska jag vara där klockan 8. Torsdagar kör jag lite senare, så då börjar jag klockan 12.

Funkar det bra, vilket jag hoppas att det kommer göra, så kan man öka timmar och/eller dagar allt eftersom. Annars är nästa steg en utvärdering om tre månader och då får man se hur man ska gå vidare därifrån. Men jag har svårt att tro att jag inte kommer kunna öka i timmar då, om jag inte redan gjort det vill säga.

Good shit!

2 thoughts on “Nu blir det arbetsträning!

Säg mig vad du tänker om detta

