Åsikter · Blogglivet

Jag är inte en aggressiv människa…

… men det finns ett inlägg som får mig att vilja be personen dra hela vägen bortåt helvete.

Ja, för er som av någon anledning missat det så handlar det om Katrin Zytomierska som i sin blogg skriver om hur puckade SATS är som har med en mullig (allt är relativt) tjej i sin reklamkampanj. Hon skriver bland annat så här:

”Jag ser på SATS reklam och blir helt matt. Här står Josephine 33 år gammal och ser nöjd ut. Josephine har tränat på SATS i 13 år och så här ser hon ut efter det. Josephine tycker att det är lämpligt att stå helt osminkad med stripigt hår och övertydligt svettiga kläder på en reklamaffish för SATS för på det viset visar hon minsann att hon är nöjd som hon är.”

– Katrin Zytomierska

Det är väldigt sällan jag får för mig att skriva något okonstruktivt och ogenomtänkt i en kommentar hos någon som bloggar, oavsett vad ämnet är eller vad personen har för åsikter, men den här gången gick det en impuls genom hela min kropp att jag bara ville skriva att hon kunde ta sin hjärndöda åsikt och stoppa upp den någonstans, och sedan fara rakt åt helvete. Det är inte likt mig. Ja alltså, nu skrev jag inte så. Jag skrev ingenting. Förutom det här blogginlägget förstås.

Min åsikt är nämligen att personen på bilden har all rätt i världen att stå där och se glad ut över att hon tränar på SATS. Jag skiter fullständigt i om hon har stripigt hår eller är osminkad, jag tycker att hon ser glad och hälsosam ut, och ser ut att trivas med livet och trivas på SATS. Det skulle få mig mer motiverad att träna där än nån överpumpad toksminkad fitnessguru vars midja är lika stor som mina vader var deras reklam”objekt”.

Sådetså.

.

EDIT

Jag hittade en annan länk, till tidningen Resumé, där det står att flera stora företag, bland annat McDonalds, mobiloperatören 3 och fackförbundet Unionen  har upphört med sitt samarbete med bloggportalen som Katrin bloggar för. Det är ju helt fantastiskt bra tycker jag!

9 thoughts on “Jag är inte en aggressiv människa…

  1. Men ändå föder du hennes ego med ett klick i hennes statistik? Jag har bestämt mig för att aldrig göda dessa puckon, de har sällan/aldrig något vettigt att förmedla ändå..;p

    1. Nej det har du rätt i förstås, så har jag nog inte riktigt tänkt på det. Däremot så visste jag inte vad inlägget handlade om när jag klickade på det första gången, jag hade bara sett att människor var upprörda men jag visste inte varför. Har aldrig besökt hennes blogg tidigare (visste inte att den existerade) och kommer inte heller göra det i framtiden. Rikspucko av rang!

      1. Ja, det var verkligen skit bra… ;P
        Nej men faktiskt, det var grymt bra av företagen tycker jag! Så isf är du inte ensam om att vara en dålig människa ;)

Säg mig vad du tänker om detta

