Tre timmar till uppstigning

Jag var så trött igårkväll. Ja, alltså, tisdagkväll, natten mot onsdag. Nu är det alltså onsdag morgon, klockan är 3:45. Det blev en tidig promenad med LB och sedan var jag i säng redan före kl 22. Dålig idé kan man säga…

För det första så kunde jag inte somna. Jag var trött, men jag kunde inte somna. Om det berodde på att jag 1) hade tre fyrbeningar i sängen som tog upp ungefär 75-80% av den, 2) hade en tom mage eller 3) hade ett huvud fullt av tankar, det vet jag inte, men jag skulle kunna tro att kombinationen av de tre förstörde ganska bra för mig.

Jag kan inte sluta tänka. Så fort jag slappnar av så hamnar tankarna hela tiden på samma tema, och jag orkar inte riktigt… Det är svårt när det logiska inte är överens med de känslostyrda tankarna. Fast iofs, jag har ju fått höra både från finevän och J att kvinnor inte har någon logik, så jag får väl helt enkelt skylla på det känslostyrda då… ;P

Nej men hur som helst. Jag antar att jag somnade där nånstans ändå, fast jag vaknade för lite drygt en halvtimme och är ”pigg”. Och vrålhungrig. Ska strax göra ett nytt försök att sova, har fått i mig lite soppa och har tittat på lite hjärndöd tv för att försöka rensa huvudet, så vi får väl se hur det går.

Om tre timmar är det alltså uppstigning. Dags för dag tre på arbetsträningen och jag känner mig inte det minsta upplagd. Det kan ju bero på tiden på dygnet förstås, eller kvaliteten på sömnen so far, men om man ska sammanfatta ungefär hur det känns just nu så är det: ”BLÄ!”. Men skam den som ger sig som det så fint heter.

Auf wiederhören!

Säg mig vad du tänker om detta

