Vardagen

Här sitter jag och drömmer våta drömmar…

Ja, vad ska man säga. Jag skulle inte vilja säga att jag normalt sett är en direkt prylkåt människa, jag känner inte behov av att ha den senaste tekniken eller att hela tiden vilja ha nya grejer, men nu… Nu är jag tammefan kamerakåt.

Efter bröllopet kändes det ännu tydligare än tidigare. Jag skulle vilja ha ett annat kamerahus. Det känns lite fånigt att säga, för jag är ju en amatör. Knappt det, jag känner mig fortfarande helt och hållet som en nybörjare, och som nybörjare ska man inte behöva hållas med nå avancerade grejer. Samtidigt kan jag ibland känna (screw you Jantelagen) att detta är nåt som jag potentiellt skulle kunna bli rätt bra på, men jag börjar känna mig lite begränsad med det jag har. Jag vet inte, det kanske bara sitter i mitt huvud, men sådan är känslan. Samtidigt kan jag känna att det är bra att nöta med den jag har, eftersom ju mer jag lär mig med en ”mindre avancerad” kamera, desto mer kan jag ”få ut” av att ha en mer avancerad kamera längre fram. Jag vill inte att eventuell ”skicklighet” ska kunna skyllas på att man har bra grejer att jobba med, jag vill kunna lyckas med vad jag har också.

Men det är ju svårt att komma ifrån. Efter att ha pillat på något mer avancerat och upplevt skillnaden… Ja, jag drömmer helt enkelt våta drömmar om att ha en mer avancerad kamera.

4 thoughts on “Här sitter jag och drömmer våta drömmar…

  1. Det där argumentet att ”jag är ju nybörjare så jag behöver inte nåt bättre” är totalt bogus. Man behöver utrustning att växa in i, och om man aldrig skaffar bättre utrustning för att man ”bara” är nybörjare, ja då blir man ju aldrig mer än nybörjare. För annars hade man ju bara fortsatt fota med mobilen eller nån sketen kompaktkamera.

    Nej, man ska alltid sträva efter att utvecklas, efter att hitta bättre utrustning och lära sig mer! Om du vill ha ett nytt, bättre hus – då ska du givetvis sträva efter det, för det enda det kan göra är att låta dig bli bättre.

    1. Nej det är klart, man måste ju avancera på ett eller annat vis och det är väl (förhoppningsvis) enklare att göra det om man har en utrustning att växa med istället för en utrustning som man begränsas av!

    1. Haha ja jag kan tänka mig det :) Har ingen aning om vad jag skulle vilja ha för hus, men det är väl kanske lika bra det så blir inte begäret allt för våldsamt stort kanske… ;)

Säg mig vad du tänker om detta

