Jag har tränat kreativiteten

Imorgon är det dags för Fototriss igen. Precis som vanligt så får man redan på temat redan på lördagen, och sedan är det fritt att börja lägga upp sina bidrag direkt efter midnatt natten mot söndag. Jag har tidigare mest använt mig av bilder jag redan tagit när jag varit med och trissat.

Förra veckan var temat Rörelse, och jag använde bilder från drifting i somras. Innan dess var det dörrar/portar, och där hade jag ju tagit en bild just med tanke på temat, bilden på den gamla trädörren, de andra två var galleriplock. Veckan därförinnan var temat ”Jag gillar…” så där kunde man ju välja precis vad man ville, och jag valde snö eftersom jag redan hade fotat sådana bilder. Det blev enkelt. Och gången innan det så var det första gången jag var med och trissade, då var temat Ett motiv på tre sätt, och då valde jag bilder från när jag senast var ute och åkte lastbil. Med andra ord, en bild av tolv har jag faktiskt fotat på grund av Fototriss.

Den här veckan gjorde jag annorlunda. Gör om, gör rätt, typ. Jag gick ut och letade efter ”Linjer”, som var veckans tema. Linjer finns för övrigt precis ööööverallt om man bara tolkar det fritt. Så den här veckan blir det helt färska bilder. I dubbel upplaga, dessutom…! Men mer om det senare… :)

Säg mig vad du tänker om detta

