Hej i-landsproblem

Nu har jag ett sånt där problem igen. Ett i-landsproblem. En irritationsgrej mer än ett problem kanske, men ändå.

Blogspot. Det är blogspot jag stör mig på. Jag har tänkt på det nu när jag håller på med fototrissandet. Jag vill ju gärna kommentera hos andra, speciellt med tanke på hur många som skriver vänliga kommentarer till mig. Men herremingud vad jag stör mig på blogspot.

Jag har nämnt en sak tidigare, det här med att man ska ”bevisa att man inte är en robot”. Sådana där dryga ”koder” som man måste fylla i. Det ska mycket till innan jag kommenterar om det finns en sådan, för allt som oftast så blir det fel kod och så får man skriva om skiten osv. Jag orkar inte. Jag tappar humöret, det blir inte värt det.

Sånt här alltså:

Och det är framförallt hos blogspot som jag råkar på dessa. Därför stör jag mig på blogspot. Men det är faktiskt inte det enda. Hos så gott som alla andra bloggportaler som jag har besökt, faktiskt, så sparas de uppgifter man fyller i när man kommenterar. På blogg.se sparas det, på bloggportalen och bloggargratis sparas det, på wordpress sparas det, hos de flesta ”egna domäner-bloggar” jag besökt så sparas det också. Men inte på blogspot. Där kommer man till detta:

Och så får man välja ett av alternativen och skriva in sina uppgifter. Vaaaarje jäkla gång. Aldrig någonsin har jag varit med om att de uppgifter jag skrivit in tidigare funnits kvar. Inte EN gång. Det stör mig oproportionerligt mycket och det tillsammans med robot-koden får mig att verkligen inte vilja kommentera hos blogspot-are.

Nu gör jag ju det ibland ändå förstås. Speciellt om det är hos någon som kommenterat hos mig tidigare, eller om det är någon som har maaaakalöst fina bilder. Då måste man ju, liksom.

Så ja. I-landsproblem deluxe.

Jag stör mig.

2 thoughts on “Hej i-landsproblem

  1. Visst funkar mitt rätt bra? En del har förklarat att de inte skriver till mig. Men andra gången sedan jag godkänt så ligger väl det kvar? För någon sedan triss sedan fick jag ett riktigt anfall, upp i 901 kommentarer, (Jag har sparat en skärm dump bild på 701 kommentarer) ja det var ju bara tok och det värsta var att jag var uppe i Östersund så jag tordes inte radera per telefonen, så jag ringde en kompis som fick gå in och plocka bort inlägget. Jag vet inte hur många kommentarer man kan ta emot innan man kraschar… Annars har jag ca 15-20 st / dag som försöker med allt. För ca 3 år sedan vart jag hackat 2 gånger och allt vart raderat. Då bytte jag till WordPress, som jag anser vara säkrare. Det kanske är en orsak till att en del vill ha säkrare kommentarer?

    • Ditt har jag inga problem alls med, den sparar mina uppgifter och den tvingar mig inte att fylla i några knepiga koder :)
      Häromveckan fick jag otroligt mkt spamkommentarer, men spamfiltret tar dem för mig så jag slipper se dem, mer än i skräpkorgen som tur är :) Jag tycker wordpress utan tvekan är den smidigaste bloggportalen att ha att göra med, lätthanterad och trygg!

Säg mig vad du tänker om detta

